15th January 2011, 19:23
#34
4 out of 4 members found this post helpful.
Cum evaluez eu valoarea unui link ( am vrut sa scriu demult postul asta, dar n-am avut destula rabdare ):
Chiar daca nu pun valoare pe PR, ma uit totusi pentru ca poate indica fie ca siteul a fost penalizat sau ca are un trust destul de bun. Un site cu vechime si PR0 ma face sa-l analizez mai in detaliu pentru ca inseamna ca ceva poate fi in neregula. Un site cu PR5-6 inseamna ca are linkuri destul de puternice catre el, deci e un semnal pozitiv. Nu pun pret pe asta, ci doar imi fac o prima idee despre siteul respectiv.
Verific pozitia in SERP pentru keywordurile importante si numarul paginilor indexate. De asemenea verific pozitiile si pe unele keyworduri mai putin relevante siteului. Daca are un ranking relativ bun si pe astea e semn ca siteul are un trust mare.
Alti factori importanti sunt vechimea siteului si intervalul update-urilor. Daca un site e foarte vechi, dar nu a mai fost updatat de mult, atunci probabil ca nu o sa ma intereseze un link pe el. Am observat ca Google pastreaza destul de mult rankul paginilor vechi, dar are o reticenta in a ranka paginile noi, daca a fost o perioada lunga in care siteul nu a fost updatat. Totusi asta e doar o opinie a mea si nu sunt foarte sigur. In schimb daca siteul e updatat si are pozitii bune, atunci e inca un semn foarte bun.
De asemenea verific si cat de repede sunt indexate paginile. Daca dureaza 12-24 de ore sa-i fie indexata o pagina, inseamna ca Google nu e foarte activ pe siteul respectiv si e un semn ca trustul nu e asa mare. In schimb daca indexeaza paginile noi in cateva minute, inseamna ca botul sta foarte mult pe site, deci indexeaza si reindexeaza siteul constant.
Mai trebuie luat in calcul si cate linkuri externe are pagina respectiva pe ea. Cu cat mai putine, cu atat mai bine.
Din pacate nu pot spune si un pret estimat in functie de criteriile de mai sus. Pretul corect e cel pe care-l poate plati fiecare si cel pentru care un webmaster e dispus sa plaseze un link pe site.
Un sfat cand cumparati linkuri sau faceti link exchange ar fi sa faceti totul permanent si nu pe o perioada determinata. Linkurile care dispar dupa un timp nu sunt un semn bun pentru Google. Eu prefer linkuri plasate pe o pagina creata special pentru linkul respectiv, pentru a fii 100% relevant. Asta merge in special pe bloguri si are rezultate excelente.
Ultima modificare făcută de Alex Dumitru; 15th January 2011 la 19:36.