9th December 2010, 23:53
#1
5 out of 5 members found this post helpful.
Link bait: strategii, metode etc.
Metoda mea preferata de link building e link bait-ul, pentru ca inseamna mai mult decat linkuri si e cea mai sigura. Sunt sanse foarte slabe sa fii penalizat din cauza asta si sunt sanse mari sa primesti si trafic, pe langa multe linkuri de calitate. In plus, iti trebuie un continut foarte bun pentru a face link bait si asta inseamna returning visitors, abonati si expunere.
In ultimii 2-3 ani m-am bazat in mare doar pe link bait ca metoda de link building si as vrea sa vorbim despre asta si poate invatam cum sa-l facem mai bine.
Pentru inceput o sa vorbesc putin din experienta mea:
Continutul
Practic e singurul lucru care ii face pe ceilalti sa puna linkuri catre tine si e foarte important sa ai nu doar continut bun, ci si foarte interesant. Practic trebuie sa ai lucruri care nu se gasesc pe toate celelalte siteuri. Cateva idei de pagini care ar putea fi link bait sunt: liste de lucruri interesante, breaking news, unelte folositoare, controverse, infographics sau ceva amuzant.
Eu am incercat toate metodele si pot sa zic ca cel mai bine merge cu controversele, lucrurile amuzante sau listele. Problema cu breaking news e ca nu ai foarte mult timp la dispozitie si e posibil ca si altii sa faca rost de stire, in schimb celelalte pot fi valabile mult timp.
Un exemplu de link bait de succes a fost la aparitia Starcraft 2, cu un articol numit "Starcraft 2 a Disappointment: 7 Reasons Not to Buy it". A fost o controversa care a generat multe linkuri si trafic, pentru ca toti fanii au fost ofensati de articolul respectiv.
Promovarea
Daca ai un site nou si fara trafic degeaba scrii articole bune, unice si foarte interesante, pentru ca nu au cum sa ajunga unde trebuie. Asa ca link-baiturile trebuie promovate si nu va fi foarte greu.
Metode de promovare sunt foarte multe si un articol bun ajunge sa se promoveze singur la un momentdat. In privinta asta social media poate face minuni si aici dau doar cateva exemple: Facebook, Twitter, Digg, Reddit, StumbleUpon. Nu va apucati sa adaugati toate articolele siteului acolo, ci doar pe cele mai interesante si asta e valabil in special pentru Digg, Reddit si celelalte de genul asta.
Alta metoda buna e trimiterea "tip"-urilor la siteurile din aceeasi nisa. Nu vor scrie toti, unii vor scrie fara a pune link, dar daca artiolul merita, cativa tot vor pune link.
Astept si parerile si experienta voastra. Eu o sa mai scriu una-alta pe parcurs
Ultima modificare făcută de Alex Dumitru; 10th December 2010 la 20:39.
Motiv: typo
10th December 2010, 19:34
#8
2 out of 4 members found this post helpful.
Link bait-ul este genul acela te tehnica in care linkurile vin de la sine, fara a fi nevoie sa te ingrijorezi prea mult de acest lucru. In plus, functioneaza in marea majoritate a cazurilor pentru bloguri sau siteuri de stiri.
10th December 2010, 21:58
#9
3 out of 5 members found this post helpful.
Se pare ca am primit un mic rating, de culoare bad. Voiam sa subliniez faptul ca trebuie sa te concentrezi mai mult pe continut decat pe link bait ca tehnica in sine. Mai exact, sa scrii pentru a aduce un plus de valoare, nu pentru a obtine linkuri.
10th December 2010, 22:53
#10
6 out of 6 members found this post helpful.
Siteul trebuie sa aiba o oarecare reputatie pana sa incepi link baiting. Cateva reguli nescrise, din ce am observat eu, cand cineva da de un link/articol interesant insa nu stie nimic despre blogul respectiv sau autorul care l-a scris:
---> In general nu se linkeaza catre siteuri noi. Daca ai posturi putine , comentarii putine , arhiva de wordpress arata ca blogul are doar 2 luni, etc sanse reduse sa primesti linkuri.
---> Nu se linkeaza catre siteuri cu reclame pe ele plasate in mod ostentativ, iar daca acestea se numesc adsense, aproape sigur nu mai linkeaza nimeni catre tine.
---> Nu se linkeaza catre topicuri subiective pe bloguri noi. Degeaba faci tu liste top 10 movies, my favourites 10 actors, review la nu stiu ce gadget etc.., nu intereseaza pe nimeni care e parerea ta personala cat esti mic.
---> Nu se linkeaza catre stiri "importante" daca nu existe alte surse care sa sustina ce zici tu. Daca nimeni nu a auzit de tine, si postezi tu ca e posibil ca orange sa intre in faliment, nu te baga nimeni in seama, desi poate stirea e reala. In cel mai bun caz, cineva face research pe google si isi posteaza propriul articol.
Pentru siteurile mici interesate de link baiting:
-folositi date cat mai exacte si obiective in articole pentru a primi link. In loc de top 10 movies in 2010 care iti plac tie, mai bine scrii un articol cu top 10 movies cu cele mai mari incasari - in loc de parere subiectiva, te axezi pe date obiective.
-avand in vedere ca articolele "breaking news" exclusive au o fereastra mica in care pot deveni virale, si se pot "fura" usor de alte siteuri mai mari, nu merita sa va concentrati pe ele
-cele mai bune articole pentru link baiting - parere personala - articolele stil "research". Daca faci un articol tip research, cu date precise si detaliate, gen "32% din siteurile aflate in top 3 pt un anumit keyword contin keywordul respectiv in url":
a) nimeni nu isi asuma in general articolul tau fara sa linkeze, daca zic ca au facut ei research, si sunt luati la intrebari mai specifice, nu stiu ce sa raspunda, asa ca prefera sa linkeze, (ca sa nu mai zic ca e dea dreptul jenant sa iti asumi un research, spre deosebire de o stire)
b) sunt valoroase si credibile, iar oamenii prefera sa linkeze catre ele. Desi rezultatele pot fi controversiale si se nasc discutii pro si contra -- ceea ce ajuta cu link baiting evident --, faptul ca sunt bazate pe date reale aduc un plus de obiectivitate si credibilitate, ceea ce le face sa nu fie ignorate prea usor.
c) spre deosebire de stiri, au un lifespan mai mare, scrii un articol interesant de tip research, e relevant luni intregi sau ani in care poti primii linkuri, citatii, etc..