cam cate cautari luna ar trebui sa aiba un anumit cuvant cheie ?
in mod normal, ca sa-ti vina cativa vizitatori.
cam cate cautari luna ar trebui sa aiba un anumit cuvant cheie ?
in mod normal, ca sa-ti vina cativa vizitatori.
1 sau 2 (daca vrei sa ai 1-2 vizitatori pe luna)
Trust, but verify.
Bun raspunsul
Stefan, tre sa fii putin mai exact. Ce intelegi prin cativa? Dan are dreptate, daca are 2 cautari, s-ar putea sa-ti vina 2 cautari daca esti pe 1, daca nu sunt si rezultate sponsorizate.
Ideea e ca ar trebui sa vezi numarul de cautari exacte in Google AdWords Keyword Tool, iar apoi din nr ala poti calcula ceva de genul:
vreo 50-60% daca esti pe 1 pt keyword-ul respectiv si nu sunt rezultate sponsorizate pe gogole, care sa apara in partea de sus, deasupra listarilor organice
undeva in jur de 30-40% daca sunt multe bid-uri pe KW respectiv si sunt in partea de sus toate 3 anunturile sponsorizate
probabil vreo 20-30% daca sunt si anunturi sponsorizate si este si o cautare cu rezultate Local Listing. Vezi exemplul asta unde in partea above-the-fold, pe un monitor cu o rezolutie obisnuita, decenta, gen 1440x900 sau mai mica, rezultate organice sunt in partea de jos, trebuie sa dai scroll. Deci vizitele se reduc considerabil.
Motivul pt care oricum tre sa mai scazi din nr de cautari este simplu: daca sunt multe site-uri care optimizeaza pt keyword-ul respectiv, probabil 5-10% din acele cautari lunare indicate de GKT sunt cautari facute de cei care au site-urile respective sau de cei care fac SEO pt site-urile respective, pt a vedea pozitiile site-urilor proprii, deci nu-s interesati sa intre pe site-uri, de aceea nu-i poti pune ca vizitatori "reali".
Sper sa te fi lamurit
Signatura lipsa
m-am lamurit. multumesc.
ca sa nu deschid alt topic, pe ce cuvintele cheie ar fi mai bine sa ma bazez? alea long tail sau short tail?
short tail. Cand le termini, incepi cu long tail (parerea mea)
Pe lung: depinde ce urmaresti.
Daca vinzi ceva, de obicei ai succes mai mare cu cuvinte long-tail
Daca vrei bani din publicitate (adsense sa zicem) acolo calculul e simplu: te bazezi pe faptul ca intre 0.5 si 1% din vizitele organice se transforma in clickuri pe ad-uri.
exemplu: cuvantul X are 30.000 de cautari pe luna, adica 1000 pe zi. Tu, cu pozitia 2-3-4, prinzi 20% din astia, insemnand 200 vizite pe zi. Din astia, click pe reclama dau 1%, adica in medie 2 pe zi (daca pagina are ceva informatie pe ea si ad-urile sunt puse corect). In functie de domeniul ales, alea 2 clickuri pe zi valoreaza inte 2centi si 1$, dar marea majoritate sunt clickuri de 5 centi sa zicem. 10 centi/zi * 30 de zile = 3$
contraexemplu: daca vinzi pinguini blonzi cu carare pe dreapta si e o singura cautare pe luna si tu reusesti sa il convingi sa cumpere de la tine, ai profit cat vrei tu (pinguionii sunt scumpi)
Ultima modificare făcută de Dan; 16th November 2011 la 18:35.
Trust, but verify.
Strategia ti-o faci si in fct de concurenta. De exemplu, si eu targetez initial short tail-ul, dar uneori competitia este asa mare, ca probabil ti-ar luat mai bine de jumatate de an sa urci in top. Si atunci poti incepe mai intai cu long tail, ca acolo poti vedea rezultatele mult mai rapid, si eventual intre timp incepi incet incet si cu keyword-urile principale, cu competitie mare.
Cum a zis si Dan, traficul de pe KW long tail este mult mai de calitate si de obicei si conversia este mai mare, implicit mai multe vanzari. Doar ca aici numarul de vizitatori va fi mai mic, de aceea Dan sugera sa targetezi short tail-ul daca vrei sa faci bani din adsense, ca acolo ai nevoie de mult trafic, nu neaparat de calitate.
Signatura lipsa
2-5 cuvinte cheie de baza si relevante pentru prima pagina. alege-le in functie de cautare si concurenta. nu te arunca direct la cuvintele simple foarte cautate cu concurenta mare.
alte cuvinte cheie distincte long tail pentru fiecare categorie sau pagina in parte. mult continut text relevant in pagini pentru combinatii de alte cuvinte posibile pe care utilizatorul le cauta si la care nu te gandesti.
e mai bine sa optimizezi paginile pentru mai multe cuvinte cheie lungi cu concurenta scazuta decat sa te bati cu altii doar pe cateva cuvinte cheie scurte.
Strazi si obiective din orasul Timisoara localizate pe Harta Timisoara.
Poate sa fie 0 anunturi sponsorizate si sa nu iei mai mult de 20% din trafic chiar daca esti pe pozitia 1 daca nu ai o descriere OK sau daca ai continut slab si cei care cauta te evitavreo 50-60% daca esti pe 1 pt keyword-ul respectiv si nu sunt rezultate sponsorizate pe gogole, care sa apara in partea de sus, deasupra listarilor organice
undeva in jur de 30-40% daca sunt multe bid-uri pe KW respectiv si sunt in partea de sus toate 3 anunturile sponsorizate
Nu ma pricep la SEO dar ma bag in seama
multumesc mult pentru sfaturi.
am sa incep prin a scrie la fiecare articol o descriere buna si dupa sa optimizez site-ul pentru vro 3 cuvinte short tail. dupa aceea pe long tail.
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)