Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 15

Subiect: Comert Online: Functionalitati mici – beneficii mari

  1. #1
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    39


    5 out of 6 members found this post helpful.

    Implicit Comert Online: Functionalitati mici – beneficii mari

    Am mai scris de curand cateva articole legate de comert online si, ca de obicei, le share-uiesc cu voi.
    Am selectat doar cateva idei:

    1. Cuponul de reducere dupa abandon

    Am vrut sa cumpar de curand cateva produse de pe un magazin .com. M-am oprit la unul dintre ele si am pus produsele in cos. Am mai ales cateva optiuni si pretul a crescut un pic. Nu eram convins ca vreau sa cumpar in acel moment si am abandonat cosul de cumparaturi dupa cateva minute.

    Nu eram autentificat dar fusesem candva si magazinul pastrase user id-ul.

    A doua zi primesc un email cu un cod de reducere de 5%. Mi-a placut dar nu m-a convins, renuntasem intre timp la intentia de a cumpara acele produse.
    Apoi, in zilele urmatoare am primit alte cupoane de reducere de 10% si 15%. Aceeasi reactie, mi-a placut ideea dar nu m-a convins.

    Dupa aproximativ o saptamana de liniste primesc un nou email in care mi se ofera un voucher de 25% si imi adauga in cos un produs in plus, gratuit.
    Era, totusi, ceva diferit la acest email. Imi spunea ca aceasta oferta este valabila doar 24 de ore dupa care cosul meu temporar va fi sters.

    Faptul ca ei au facut un follow up la cosul meu abandonat, ca au marit reducerea la 25% si mi-au oferit si ceva in plus (de care nu aveam nevoie dar asta nu conta, era gratis ) au dus la o singura decizie: trebuie sa finalizez comanda acum. Si asta am facut.

    Cu siguranta aceasta strategie nu functioneaza pentru toate tipurile de magazine, nu toti isi pot permite o reducere de 25%, dar nu orice magazin trebuie sa implementeze identic aceasta functionalitate.

    Think about it!


    2. Interventia semi-automatizata in timpul vanzarii

    Acest tip de abordare necesita un pic mai mult studiu si un pic de interventie umana.
    Daca in prima situatie este nevoie doar sa masori perioada optima de trimitere a unui cupon si valoarea maxima de reducere pe care o poti oferi, in aceasta situatie lucram cu cifre mici (minute) si reactii rapide.

    Trebuie sa masori T1 = timpul pe care un client il petrece pe magazinul tau, moment de la care poti deduce ca este interesat de o achizitie.
    Apoi trebuie sa masori T2 = momentul in care daca nu a finalizat comanda exista o posibilitate mare ca el sa abandoneze cosul si sa plece de pe site.

    Undeva in acest interval, T1 – T2, daca are deja produse in cos si nu mai da semne ca ar vrea sa-si adauge alte produse ii poti oferi automat un cupon de reducere valabil doar atunci, doar pentru comanda respectiva, daca o finalizeaza atunci.

    Pe langa aceasta oferta este bine sa-i oferi si posibilitatea de a negocia cu un operator uman. Aceasta posibilitate de negociere cu operator uman poate fi disponibila numai dupa ce este depasita o valoare minima a cosului (ex: negociere de la 500 ron in sus) si depinde foarte mult de specificul magazinului.

  2. #2
    Avatarul lui Alex Dumitru
    Alex Dumitru este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th April 2006
    Locaţie
    Pitesti / Bucuresti
    Vârstă
    36
    Posturi
    3.339
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Doua practici foarte bune pentru magazinele online, dar ma indoiesc ca se vor inspira foarte multi din ele, pentru ca sunt prea multi comercianti ignoranti.

  3. #3
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Da, asa este, sunt multi ignoranti dar eu cred in continuare ca toti putem invata si putem evolua.
    In momentul asta sunt o groaza de lucruri care se pot face pentru a avea un magazin mai bun care sa vanda mai bine. Unele necesita un efort mai mic de implementare, altele un efort mai mare dar atata timp cat clientul revine si mai comanda nu mai conteaza nimic altceva

  4. #4
    Avatarul lui Sorin Frumuseanu
    Sorin Frumuseanu este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    65
    Data înscrierii
    2nd August 2005
    Locaţie
    Orsova
    Vârstă
    53
    Posturi
    3.946
    Putere Rep
    65


    Implicit

    Teresant. Asta ar insemna om dedicat "cu ochii pe cosul de cumparaturi" + notificari cat mai brutale ca exista produse in cosul de cumparaturi (sunet stident, flash, pt a fi remarcat de operator).

    Cu aproximatie, cum s-ar putea calcula necesarul de "personal de interventie"?
    Credinta la institutiile specializate. Aici facem Servicii de seo
    Mi se spunea 1nesco

  5. #5
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Ideal este sa automatizezi cat mai mult din activitate si asta o faci studiind ce se intampla pe magazin, care este comportamentul userilor si cum reactioneaza ei mai bine.
    Operatorul uman intervine numai in orele in care conversii multe sau abandon mare si numai pentru comenzi care sa merite astfel de activitate.

  6. #6
    Avatarul lui Cristi U
    Cristi U este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    52
    Data înscrierii
    26th January 2008
    Locaţie
    Oradea
    Vârstă
    37
    Posturi
    3.172
    Putere Rep
    52


    1 out of 1 members found this post helpful.

    Implicit

    Dar procentul nu e aberant? Adica de ce-ai vrea sa obtii un client, facandu-i atatea concesii? (intreb in calitate de nestiutor) Mie mi s-ar parea ca renteaza doar in cazul in care vinzi lucruri virtuale (unde tu incasezi totul, fara a da mai departe furnizorului), pentru ca aici (de exemplu vinzi script-uri, template-uri, ebook-uri, etc.) pierzi mai mult in cazul in care nu vinzi deloc produsul, decat daca l-ai vinde la 75% din valoare. Plus ca... vorba aia, vinzi acelasi lucru de mai multe ori. Aici sunt de acord cu ideea. Dar in rest, revin la intrebarea cu care am inceput. De ce atatea concesii?

    Dar in ce alte tipuri de magazine se mai justifica utilitatea lui? Pentru ca la produse fizice, cat de des poti obtine adaos mai mare de 25% ? (acolo vorbim de inca un produs gratis si 25% reducere... deci ar fi nevoie de un adaos de minim 26% sa zicem, ca sa mai aiba si respectivii profit).

    Si ultimul lucru, dar care mie mi se pare cel mai interesant: cum blochezi abuzurile? Daca as afla de o chestie de genul acesta, as recomanda si prietenilor mei sa cumpere pentru ca exista facilitatea asta. Ceilalti ar incerca sa reproduca "promotia" si abia apoi ar cumpara. Daca n-ar primi si ei promotia (sa zicem ca o oferi selectiv/radom), poate ca ar fi dezamagiti si n-ar mai cumpara oricum deloc.
    Mai dau cate-un sfat juridic aici, uneori chiar despre online. Nu-l rata! :) Vezi și sfaturi de nutritie.

  7. #7
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Procentul nu este aberant pt ca se seteaza acele praguri in functie de specificul tau.
    Vinzi servicii -> procentul este ok, vinzi it -> modifici procentul la 1 - 2 -3 - 4 -5% sau oferi bonus alte produse.

    Nu trebuie sa te cramponezi de cifre ci sa vezi mecanismul.

  8. #8
    Avatarul lui Krumel
    Krumel este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    71
    Data înscrierii
    15th November 2004
    Locaţie
    Iasi
    Vârstă
    48
    Posturi
    6.261
    Putere Rep
    71


    Implicit

    Daniel, foarte misto chestiile prezentate, sint sigur ca daca le-ar implementa cineva n-ar putea tine pasul cu vanzarile. Te asigur de asta, o mare problema a magazinelor online romanesti e ca ajung (prin diferite metode) sa vanda mai mult decat isi permit.

    Hai sa dau si eu share la un lucru care mi se pare simplu si super util. Majoritatea magazinelor (IT&C in special) targeteaza vizitatorii cunoscatori in ale produselor pe care le vand. Ei aduc un volum considerabil de vanzari si mi se pare justificata atitudinea asta.

    Dar, ptr ca exista si un dar, exista un volum destul de mare de vizitatori care nu stiu ce vor, care vin sa li se recomande, care vin sa gaseasca sugestii sau care vin ptr ca au auzit ca aici pot cumpara ceva misto si la un pret bun.

    Cum ii ajuti pe oamenii astia sa cumpere?

    Exceptand bannerele, care nu sint neaparat functionalitati, poti genera filtre pentru oameni ce nu cunosc detalii si specificatii despre produse, astfel incat ei sa isi poata tria produsele cautate dupa preferinte simple cum ar fi:

    - produse cu performanta mare. Poate pare stupid, dar daca am bani si vreau sa imi cumpar un produs performant fara sa stiu specificatii, cum fac asta? Trebuie sa existe un filtru special care sa imi spuna ca acele produse sint de o performanta ridicata, motivul ptr care sint si mai scumpe;

    - tot in zona oamenilor care vor sa cumpere dar nu stiu ce, ma gandeam ptr magazinele IT&C la un filtru/triere a calculatoarelor, spre exemplu, dupa jocurile pe care le suporta ca si configuratie.

    Sint multi copii care vor sa isi cumpere calculatoarele in functie de jocurile pe care le suporta, deci criteriul de cumparare nu mai e neaparat banul, ci jocul. Nu stiu care calculator as putea sa il iau, dar stiu sigur ca vreau unul care sa suporte un anumit numar de jocuri.

    Filtrul asta se poate aplica la multe alte produse.

    - n-as ignora nici cross selling-ul prin componentele complementare de care uneori oamenii nu sint atenti sau constienti ca le-ar putea cumpara. Sint putine magazine care fac lucrul asta.

    Sint multe manipulari utile care se pot face studiind comportamentul vizitatorilor pe site si se pot face multe modificari ptr a stimula vanzarile.

    Poate cu ocazia asta cineva o sa le implementeze, ca sint gratuite pe net. Ar fi interesant de continuat lista asta.
    Ultima modificare făcută de Krumel; 29th March 2011 la 10:24.
    Krumel - apeleaza la serviciile oferite de mine prin formularul de pe blog.

  9. #9
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Ai dreptate, vanzarea la indecisi / necunoscatori poate genera vanzari mai mari (ca volum sau valoare) decat vanzarile la specialisti.
    Oricum, o mare parte din vanzari se realizeaza in urma unei recomandari doar ca site-ul nu ajuta cu mare lucru.

    Sunt, intr-adevar, multe functionalitati ce pot fi implementate cu minim de efort si pot genera o valoare mare.
    Sa-ti dau un exemplu: am implementat pe Okazii.ro un sistem de recomandari de produse complementare care analizeaza destul de multe date legate de produse si utilizatori (toate anonime). Recomandarile apar doar dupa ce faci comanda si convertesc foarte bine.


    Pentru cei care se tem de costuri de implementare: exista intotdeauna MVP = Minimum viable product - Wikipedia, the free encyclopedia . Implementezi, testezi, evaluezi si apoi dezvolti daca este cazul

  10. #10
    Avatarul lui Krumel
    Krumel este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    71
    Data înscrierii
    15th November 2004
    Locaţie
    Iasi
    Vârstă
    48
    Posturi
    6.261
    Putere Rep
    71


    Implicit

    Da, mi se pare o abordare gresita cea conform careia doar vizitatorii cunoscatori pot genera vanzari, cu toate ca cei necunoscatori ajung sa converteasca mai mult.

    Un alt lucru important mi se pare atentia asupra vizitatorilor la prima vizita. In plus, in functie de referral li se pot oferi anumite oportunitati care sa atraga.

    Exista un grafic interesant despre cum poti trata userii in functie de starea lor, daca sint new sau returnal.. o caut si o sa postez aici. Mi se par chestiuni super interesante.

    --- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")


    Designing for the Social Web: The Usage Lifecycle mie imaginea si articolul mi-au dat multe idei. In functie de starea (detectabila) a unui vizitator, poti interveni in mod diferit astfel inca site-ul sa fie cat mai util si placut. Modelul lor e pe Social Web, dar se poate aplicat pe ecommerce foarte bine daca esti creativ.
    Krumel - apeleaza la serviciile oferite de mine prin formularul de pe blog.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 7th April 2011, 14:49
  2. Studiu de Caz ... Comert Online
    De tarkan77axa în forumul Studii de caz
    Răspunsuri: 6
    Ultimul Post: 25th May 2010, 16:33
  3. Sugestii functionalitati site dating
    De hl2u în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 17th February 2010, 10:46
  4. Cumpar - Site-uri - Divertisment, Comert Online , Blog's -
    De SellDomain în forumul Website-uri
    Răspunsuri: 1
    Ultimul Post: 22nd July 2009, 00:36
  5. Miscari mari pe piata de Publicitatea online
    De Ben Boingeanu în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 25th October 2006, 00:16

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •