29th March 2011, 01:07
#1
5 out of 6 members found this post helpful.
Comert Online: Functionalitati mici – beneficii mari
Am mai scris de curand cateva articole legate de comert online si, ca de obicei, le share-uiesc cu voi.
Am selectat doar cateva idei:
1. Cuponul de reducere dupa abandon
Am vrut sa cumpar de curand cateva produse de pe un magazin .com. M-am oprit la unul dintre ele si am pus produsele in cos. Am mai ales cateva optiuni si pretul a crescut un pic. Nu eram convins ca vreau sa cumpar in acel moment si am abandonat cosul de cumparaturi dupa cateva minute.
Nu eram autentificat dar fusesem candva si magazinul pastrase user id-ul.
A doua zi primesc un email cu un cod de reducere de 5%. Mi-a placut dar nu m-a convins, renuntasem intre timp la intentia de a cumpara acele produse.
Apoi, in zilele urmatoare am primit alte cupoane de reducere de 10% si 15%. Aceeasi reactie, mi-a placut ideea dar nu m-a convins.
Dupa aproximativ o saptamana de liniste primesc un nou email in care mi se ofera un voucher de 25% si imi adauga in cos un produs in plus, gratuit.
Era, totusi, ceva diferit la acest email. Imi spunea ca aceasta oferta este valabila doar 24 de ore dupa care cosul meu temporar va fi sters.
Faptul ca ei au facut un follow up la cosul meu abandonat, ca au marit reducerea la 25% si mi-au oferit si ceva in plus (de care nu aveam nevoie dar asta nu conta, era gratis
) au dus la o singura decizie: trebuie sa finalizez comanda acum. Si asta am facut.
Cu siguranta aceasta strategie nu functioneaza pentru toate tipurile de magazine, nu toti isi pot permite o reducere de 25%, dar nu orice magazin trebuie sa implementeze identic aceasta functionalitate.
Think about it!
2. Interventia semi-automatizata in timpul vanzarii
Acest tip de abordare necesita un pic mai mult studiu si un pic de interventie umana.
Daca in prima situatie este nevoie doar sa masori perioada optima de trimitere a unui cupon si valoarea maxima de reducere pe care o poti oferi, in aceasta situatie lucram cu cifre mici (minute) si reactii rapide.
Trebuie sa masori T1 = timpul pe care un client il petrece pe magazinul tau, moment de la care poti deduce ca este interesat de o achizitie.
Apoi trebuie sa masori T2 = momentul in care daca nu a finalizat comanda exista o posibilitate mare ca el sa abandoneze cosul si sa plece de pe site.
Undeva in acest interval, T1 – T2, daca are deja produse in cos si nu mai da semne ca ar vrea sa-si adauge alte produse ii poti oferi automat un cupon de reducere valabil doar atunci, doar pentru comanda respectiva, daca o finalizeaza atunci.
Pe langa aceasta oferta este bine sa-i oferi si posibilitatea de a negocia cu un operator uman. Aceasta posibilitate de negociere cu operator uman poate fi disponibila numai dupa ce este depasita o valoare minima a cosului (ex: negociere de la 500 ron in sus) si depinde foarte mult de specificul magazinului.
29th March 2011, 02:55
#6
1 out of 1 members found this post helpful.
Dar procentul nu e aberant?
Adica de ce-ai vrea sa obtii un client, facandu-i atatea concesii? (intreb in calitate de nestiutor) Mie mi s-ar parea ca renteaza doar in cazul in care vinzi lucruri virtuale (unde tu incasezi totul, fara a da mai departe furnizorului), pentru ca aici (de exemplu vinzi script-uri, template-uri, ebook-uri, etc.) pierzi mai mult in cazul in care nu vinzi deloc produsul, decat daca l-ai vinde la 75% din valoare. Plus ca... vorba aia, vinzi acelasi lucru de mai multe ori. Aici sunt de acord cu ideea. Dar in rest, revin la intrebarea cu care am inceput. De ce atatea concesii?
Dar in ce alte tipuri de magazine se mai justifica utilitatea lui? Pentru ca la produse fizice, cat de des poti obtine adaos mai mare de 25% ? (acolo vorbim de inca un produs gratis si 25% reducere... deci ar fi nevoie de un adaos de minim 26% sa zicem, ca sa mai aiba si respectivii profit).
Si ultimul lucru, dar care mie mi se pare cel mai interesant: cum blochezi abuzurile? Daca as afla de o chestie de genul acesta, as recomanda si prietenilor mei sa cumpere pentru ca exista facilitatea asta. Ceilalti ar incerca sa reproduca "promotia" si abia apoi ar cumpara. Daca n-ar primi si ei promotia (sa zicem ca o oferi selectiv/radom), poate ca ar fi dezamagiti si n-ar mai cumpara oricum deloc.
Mai dau cate-un sfat
juridic aici, uneori chiar despre online. Nu-l rata! :) Vezi și sfaturi de
nutritie.