10th November 2015, 09:57
#1
1 out of 1 members found this post helpful.
Legatura dintre trafic si venituri
Am primit in ultima vreme cateva zeci de mesaje legate de anuntul de aici, fiind intrebat ba te trafic, ba de venituri, asa ca ma gandeam ca poate ar fi interesant sa discutam despre legatura dintre numarul de vizitatorim sursa lor si venitul unui site. Scopul? Determinarea corecta a pretului unui site ( prin monetizare AdSense ).
In primul rand cred ca ar trebui sa vedem nisa, iar pentru ca e mai ok sa discuti concret, iau doua site-uri din portofoliul propriu ( ca sa avem date concrete ).
Sa zicem ca avem ClubSeo si Autoasig, ambele au cam acelasi trafic, doar ca unul are un CPM mic iar altul enorm ( inclusiv CPC ). Discutam despre trafic din RO, vizitatori RO.
Untitled.png
In mod evident pe cel legat de asigurari ai trafic targetat pe nisa respectiva, in schimb pe cel legat de SEO alt public. Totusi parerea mea este ca munca de promovare, cheltuielile sunt cam aceleasi, deci si pretul ar trebui sa fie apropiat. De ce? Pentru ca nu doar castigurile AdSense sunt luate in calcul, mai exista si altfel de venituri, pe care trebuie sa stii sa le capeti. Deseori vorbim despre potentialul unui site, care dupa mine este dat de nisa dar si de capacitatea proprietarului de a scoate banii in viitor. Exista o garantie ca eu obtin maximul din site? NU. Exista posibilitatea sa le lasi in stadiul actual si ele sa-si pastreze veniturile? Cel putin teoretic NU.
Revenind la intrebare: este o legatura directa intre trafic si castig? Daca mergi doar pe analiza trafic mai mare, castig mai mare da, dar la valoarea castigului comparativ intre doua site-uri NU. Sau mai cocret, cred ca nu poti obtine acelasi venit din AdSense pe ClubSeo si Autoasig. In schimb poti obtine altfel de venituri, de la afiliere si pana la publicitate platita.
Deci la final, cred ca este gresit sa analizezi un site "doar" prin prizma traficului sau al veniturilor din AdSense. Voi ce ziceti?