Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 19

Subiect: Ghid achizitie si revanzare domenii

  1. #1
    Avatarul lui Emil
    Emil este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Locaţie
    Brussels
    Posturi
    604
    Putere Rep
    31

    Implicit Ghid achizitie si revanzare domenii

    Tinand cont de faptul ca e aproape 4 dimineata o sa va rog din start sa-mi scuzati diferite greseli de ortografie, exprimare etc.

    De ce am deschis topicul asta? E simplu. Am inceput sa vad, pe Seopedia, dar si pe alte forumuri interne, ca orice thread nou, are in titlu domenii premium. Asa ca propun sa vorbim despre domenii, domaining in general, business planning, smart money si multe altele. Evident, totul in contextul domeniilor romanesti (.ro sau cuvinte romanesti pe GTLD-uri).

    Cum sta treaba. Exista 2 tipuri de bani care se invart in afacerea asta. Smart money si dumb money. Domainingul in .ro nu e un business per se, si nici nu va fi unul in urmatorii 5 ani probabil. In principiu, oportunitatile reale, sunt foarte rare. Investitiile cu adevarat profitabile, si mai rare.

    Daca ar fi sa pun tot ce cred (personal, fara surse ) despre domaining intr-o lista ar arata cam asa:

    1. exista maxim 30 de domenii romanesti care au o valoare reala. Unde prin valoare definesc o functie ce are ca parametrii: trafic, potential de monetizare, jucatori din nisa, marimea pietei offline, marimea pietei online, numar de multinationale sau de jucatori mari, vechime, tip de query (navigational, informational, sau tranzactional), valoarea medie a cumparaturii/conversiei, varietate lexicala, numar de sinonime, declinare, forma de plural/singular).

    2. bulk registration pe cuvinte romanesti, e o prostie. Inregistrarea in masa de domenii de genul floribucuresti.com, florisibiu.com, librarie-ieftina.com sau vanzarimasini-noi.com e o reteta clasica de failure. Viteza de rotatie a capitalului in tranzactiile cu domenii romanesti este foarte mica. Pe US volumul tranzactional este mult mai mare. Acolo, la o achizitie de 10 Euro, si o rotatie a capitalului de 3 ori pe an, la final de an, vei avea un profit imens.

    Buy 10 Euro X 1 - Sell 20 Euro (iei un domeniu cu 10 euro il dai cu 20 si reinvestesti)
    Buy 10 Euro X 2 - Sell 40 Euro (de banii obtinuti, iei 2, si le dai cu 20 euro bucata)
    Buy 10 Euro X 4 - Sell 80 Euro (de banii obtinuti, iei 4, si le dai cu 20 de euro bucata)

    Deci bagi 10 Euro, scoti 80, profit 700%.

    Pe cuvinte romanesti arata asa:

    Buy 10 Euro X 1 - Sell 20 Euro
    Renew 10 Euro X 1 = -10 Euro
    Deci la randament de 100% pe tranzactie mica, faci profit final real 0. La 5000 de domenii nevandute, ai un - de 50.000 de euro pe an. Da, cu totii stim chestia cu "le tin sa le dezvolt". Realitatea e alta. Swapul rapid e profitabil.

    3. dezvoltarea este o optiune viabila doar daca ai un numar mic de domenii valoroase.

    4. majoritatea domeniilor bune romanesti nu sunt de vanzare. Sau au preturi aberante (gen jocuri.com cu 140.000 de euro).

    5. majoritatea domeniilor bune romanesti sunt detinute de sub 20 de oameni, care au firme diferite in china, cipru, turcia si state. 3 dintre firme au vreo 70% din toate domeniile bune. Netbridge, Internet Service SA is IGS.

    6. Agentie.com nu e comparabil cu apartamente.com. Librarie.com, nu e comparabil cu carti.com. Iar Carti.com si Carte.com sunt specii complet diferite. Iar un appraisal profesionist o va arata.

    7. Mit. Estimatoarele online nu arata valoarea reala pentru domenii romanesti. Da si nu. Majoritatea tin cost de volum organic, CPC, concurenta in adwords. Deci chiar daca nu sunt exacte, iti pot da o privire de ansamblu.

    8. Domeniile cu "-" sunt mult mai bune. Nimic mai fals. Si in plus, domeniile de genul keyword1keyword2-keyword3.com sunt inutile.

    9. Pretul unui domeniu este influentat puternic de raritate. Ce inseamna asta? pisici.ro si ok.ro

    La pisici ai alternative. 10 in total.
    pisica.com, .net, .org, .eu, .ro
    pisici.com, .net, .org, .eu, .ro

    La ok ai singura varianta. ok.ro Pe orice alta extensie nu ai nici o sansa sa prinzi ceva de genul. Am luat ok.ro ca exemplu, insa un exemplu si mai bun e auto.ro.

    10. Nu exista corelatii directe intre pretul formei de singular si forma de plural. Pentru ca in majoritatea cazurilor exista diferente fundamentale de trafic si intentie de cumparare. Daca masini.ro face 10K, nu inseamna ca pe masina.ro as da 0.8 K.

    11. Exista diferente majore si de conversie. Pe unele cuvinte, rata de conversie la forma singulara a keywordului este foarte proasta, pentru ca queriul este informational, nu tranzactional, si pentru ca exista mai multe tipuriale produsului. Masina de spalat, masina de tuns etc.

    12. Nu tot ce zboara se mananca. Exista unele domenii care arata bine, pana sunt supuse la unele reguli de bun simt. Vremea.ro, sau Poze.ro sunt exemple bune. Trafficul pe keyword este mare, queriul este insa informational, iar monetizarea imposibila direct, si proasta indirect. Cine ar plati pentru vreme, cand exista sute de siteuri care ofera prognoze gratuit. Sau pentru stocare de poze, cand Facebook e around the corner? Pe Adsense sau Neogen ... monetizare proasta. Poti sa ai un keyword cu un volum de 10 ori mai mic, insa cu posibilitati de monetizare mult mai mari. Gen 2 euro per conversie, fata de 1 cent per conversie.

    Un alt exemplu interesant: subtitrari.com, versuri.com. Arata bine ca si concept. Criminal ca business. Pentru ca produsul suport este protejat de drepturi de proprietate intelectuala. Iar posibilitatea unui parteneriat pentru distributie legala, este 0.

    13. Trimiterea de scrisori aiurea la ROTLD pentru transferul de domenii, intra la 215/290 Cod Penal (inselaciune, fals/uz de fals). Poti lua 5 ani lejer pe chestia asta. Nu de alta dar sunt cazuri.

    14. Cu exceptia catorva nise, cuvintele in alte limbi pe .ro, sunt imposibil de vandut si greu de marketat. Exceptie chestii generale gen money.ro, business.ro unde efortul de brandare a fost mare sau nise pentru straini (gen hotels in bucharest).

    15. Deseori, cand negociezi cu o multinationala sau cu o firma mare, e o idee proasta sa ii enervezi. Gen sa tragi de timp, sa nu raspunzi la mailuri, sa dai preturi de sute de mii de euro, sa fi nesimtit etc. Pentru ca isi vor pierde interesul.

    16. Buyerul aduce banii. Un minim de respect, te poate ajuta enorm. Replici de genul: Cat costa domeniul X? Las ca nu aveti voi bani de el, sunt idioate. Stiu cel putin 2 cazuri unde firma interesata avea un buget cel putin corect pentru achizitie, insa au renuntat datorita atitudinii cumparatorului.

    17. Pastreaza date de contact pe domeniile de vanzare. Managerul unei firme habar n-are ce e ala whois in 99% din cazuri si nici nu sta pe forumuri toata ziua.

    18. Piata romaneasca de domenii e o piata a vanzatorilor. In sensul ca minim 80-90% din tranzactii sunt intre vanzatori si vanzatori. Am si niste cifre pe tema asta, privind vanzarile buydomains pe cuvinte romanesti din ultimii ani. Vreo 90% din domenii, au ajuns pe SEDO.

    19. Inainte sa cumperi un domeniu. Intreaba-te o chestie simpla: Ok, daca eu as fi pe nisa asta, as cumpara domeniul? In majoritatea cazurilor raspunsul e nu.

    20. aa.ro si a1.ro nu se compara. Exista 26^2 combinatii de 2 litere, adica 676. Si de 2 ori mai multe litera-caracter. In plus, incearca sa ii spui unui client a unu la telefon. Sau si mai funny, da-i o adresa de mail de genul me at a1.ro. La un moment dat aveam un site marisor pe .ro, cu o adresa de genul office at ceva.ro. Circa 30% din mesaje ajungeau la ofice at ceva.ro (era o nisa unde se discuta la telefon)

    21. realitatile comerciale dintre piata .ro si piata us,uk sunt diferite. D-asta ipoteca.ro e un domeniu neinteresant.

    22. plasamentele mici pe multe domenii sunt de regula neinspirate. Cosmar de administrare al portofoliului, costuri fixe mai mari, eforturi de vanzare colosale, etc. Un singur domeniu bun, iti poate aduce intr-un an mai mult decat toate n-spee mii (care probabil iti vor cauza o pierdere, iar vanzarile vor deveni doar stop loss, pentru ca banii din vanzari se duc pe renewals)

    23. .info e interesant pe unele nise, si pe unele sectoare comerciale. Mult mai interesant decat .org. Asta nu inseamna ca se intampla frecvent. In ceea ce priveste Romania, .org nu a prins. Asta e adevarul. .NET si .Info au fost putin brandate de realitatea si gandul, la nivel broad. Pe .net sunt mai multe exemple. Pe .org nu stiu personal nici un site care sa conteze, romanesc.

    24. cumparatorii tai nu stiu ceea ce crezi ca stiu. Este colosal de greu sa vinzi un domeniu .info unei firme care nu stie ca .info exista. Majoritatea stiu .com, .ro. Nu neaparat in ordinea asta, ci deoseori in ordine inversa.

    25. e mult mai util sa puneti in titlul threadului numele domeniului, si nu |domenii premium | super domenii si alte faze de genul. Si pentru ca suntem pe Seopedia, folositi in anunturi keyworduri relevante. Gen vand monden.info, si nu vand domeniu super interesant.


    Tocmai am realizat ca am scris la 2 persoane, si ca in unele cazuri suna cam ciudat. Oricum ideea de baza conteaza. Chestiile de mai sus sunt doar opinii personale. Daca suna ciudat imi cer scuze anticipat, departe de mine gandul de a face o afirmatie de genul "e 100% ca mine", sau toti gresesc. Am scris postul asta doar pentru a ajuta.
    Ultima modificare făcută de Emil; 1st December 2010 la 04:28.
    "Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in New York and his head is meowing in Los Angeles." Albert Einstein

  2. #2
    Avatarul lui Catalin Andrei Bunduc
    Catalin Andrei Bunduc este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    35
    Data înscrierii
    21st March 2007
    Locaţie
    Suceava, C Luncii
    Vârstă
    39
    Posturi
    297
    Putere Rep
    35

    Implicit

    Thanks
    Imi place sa Joc Zuma
    Internet Explorer browser compatibility ... NONE FOREVER

  3. #3
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    40
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    33
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    40

    Implicit

    Multumesc frumos. Ai mare dreptate!
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  4. #4
    Avatarul lui lovelife
    lovelife este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    101
    Data înscrierii
    8th July 2006
    Locaţie
    Galati
    Vârstă
    48
    Posturi
    5.993
    Putere Rep
    101

    Implicit

    Un post foarte util emil, nu fac tranzactii cu domenii, si nu cred ca o sa intru intr-o astfel de afacere, da am inteles si eu cate ceva de aici
    Nu ma pricep la SEO dar ma bag in seama

  5. #5
    Avatarul lui Emil
    Emil este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Locaţie
    Brussels
    Posturi
    604
    Putere Rep
    31

    Implicit

    Multumesc lovelife. Ar fi mai mult de scris, insa nu prea am timp. Morala e ca nu tot ce pare ok, e neaparat profitabil.
    "Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in New York and his head is meowing in Los Angeles." Albert Einstein

  6. #6
    Avatarul lui Gin
    Gin
    Gin este deconectat Banned
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    17th May 2006
    Locaţie
    Ploiesti
    Vârstă
    45
    Posturi
    676
    Putere Rep
    0

    Implicit

    felicitari Emil, sper sa citeasca toti userii Seopedia articolul tau si sa revina cu picioarele pe pamant

  7. #7
    Avatarul lui Global 50
    Global 50 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    25th November 2010
    Vârstă
    44
    Posturi
    61
    Putere Rep
    27

    Implicit

    Emil le-ai dat de lucru la cateva persoane de aici
    Deschide nana usile ca vin pruncii cu dobile........

  8. #8
    Avatarul lui Emil
    Emil este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Locaţie
    Brussels
    Posturi
    604
    Putere Rep
    31

    Implicit

    Gin, Global adevarul e ca multe dintre preturi sunt ciudate, chiar si pentru un buyer cu buget. Fara a da exemple punctuale, care pot starni eventuale discutii, exista cateva domenii .ro plasate pe la 400 de euro care au potential 0. 400 de euro X 3 domenii din pachetul respectiv inseamna 1600 $, adica exact cat a fost about.net la prima vanzare (la a doua a fost de vreo 3 ori mai mult). Si about e un keyword cu + 2 milioane de cautari pe zi. Exista si afaceri bune (daniel si joc au unele domenii interesante), insa sunt foarte putine in total vanzari.
    "Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in New York and his head is meowing in Los Angeles." Albert Einstein

  9. #9
    Avatarul lui Popescu Marian
    Popescu Marian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    46
    Data înscrierii
    18th April 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    44
    Posturi
    983
    Putere Rep
    46

    Implicit

    Emil, ai scris foarte bine si frumos.
    Vreau sa te intreb daca consideri ca domenii ca: mobiladebucatarie.com, mobiladormitor.com, mobilaliving.com si anunturi247.ro au posibilitatea de a fi vandute pe sume de la 100 de euro in sus?
    Daca nu au sanse atunci crezi ca se pot face mai multi bani din dezvoltarea lor?

  10. #10
    Avatarul lui Emil
    Emil este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Locaţie
    Brussels
    Posturi
    604
    Putere Rep
    31

    Implicit

    E o intrebare grea. Vanzarea directa cred ca e imposibila, pentru ca oamenii din nisa asta nu sunt IT savvy iar alte extensii sunt libere. Ca domenii simple, nu vad neaparat o valoare deosebita, insa as alege probabil sa le dezvolt. Succesul depinde de cat timp investesti in dezvoltare. Daca ai o afacere offline cu mobila, s-ar putea sa ai o incentiva in plus sa incerci. Cu primele 2 poti face ceva bani (nu foarte mult insa pentru ca piata nu e formata) ca afiliat daca te ocupi de ele. Eu as incerca sa vad cat cere rusul care are mobila.info, si as folosi domeniul asta ca prim domain, iar restul ca sateliti. E greu insa sa imi imaginez ca romanul ar cumpara mobila de pe net. Poate doar sa joci cartea cu formarea deciziei de cumparare pe site, dublata de trimiterea la un magazin/depozit etc.

    Problema fundamentala (cred eu) pe .ro, care distruge o gramada de businessuri potentiale, tine de faptul ca romanii vor pe gratis: carti, muzica, software, jocuri, lectii, referate, subtitrari, ringtonuri, pana si licente. Exista foarte putine nise care merg, si costul de intrare e relativ mare (format din domeniu premium, SEO, reclame etc) comparabil cu profitul incert. In Romania, 200 de euro in SEO sau in domenii, iti aduc un ROI de sa zicem (fara nici o legatura cu cifre reale) de 100% daca ai un site mic. In UK iti aduc un ROI de 500%. La noi exista putine nise competitive pe bune, insa nu se joaca mereu corect (vezi spamul de exemplu). Parintii mei au o afacere care are si o componenta pe net, si bounceul pe AdWords e de +95%. De ce? Pentru ca concurenta a angajat clickuitori (oameni care asta fac toata ziua, dau clickuri sa ii scoata pe restul din AdWords).. Descrierea postului era si pe Ejobs la un moment dat.


    Sunt cateva nise interesante si pe .ro (insa nu pe general content, gen dictionare, poze, etc) ci mai degraba pe sectoare gen florarie, librarie, traduceri.
    Ultima modificare făcută de Emil; 1st December 2010 la 14:38.
    "Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in New York and his head is meowing in Los Angeles." Albert Einstein

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Borderou de achizitie
    De prodan_13 în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 10th June 2010, 01:04
  2. Valoarea unui link - pret de vanzare/achizitie
    De Marius Cristian în forumul Link-uri/Bannere
    Răspunsuri: 21
    Ultimul Post: 2nd March 2010, 21:18
  3. Achizitie Laptop
    De Robert în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 26th February 2010, 20:55
  4. Achizitie Google - firma ads pe mobile $750 mil
    De evolution în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 1
    Ultimul Post: 10th November 2009, 08:36
  5. Ghid PC Directory
    De gaby în forumul Directoare web straine
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 9th August 2008, 10:53

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •