Buna ziua,
Am vrut sa deschid un subiect de foarte mult timp care mi se pare foarte interesant.Nu stiu daca l-am deschid bine si as vrea sa fie un studiu de caz pentru ca am convingerea ca cel putin cativa dintre voi s-au lovit cu o problema asemanatoare sau altii o sa se izbeasca pe viitor..
Sa intru in subiect.
Sunt programator si am dezvoltat 3 produse software care poti sa fie folosite doar de utilizatorii unei platforme.Ca sa inteleaga lumea voi spune ca platforma pentru care dezvolt este Joomla.
Am plecat de a imi definii scopul principal: sa fac 10^6$ in primii 3 ani de la vanzarea primei licente.(Nu are rost sa dezbatem daca este realizabil.Sunt interesante caile prin care incerc/am incercat sa ajung sa imi ating scopul)
Am presupus ca pentru a avea un volum mare de vanzari trebuie sa ajung la clienti, sa vad care sunt cerintele lor si sa dezvolt soft dupa cerintele lor.Aceasta este o abordare orientata spre client si nu spre produs.
Deoarece banii nu ma dau afara din casa am plecat de unu singur la drum si am cautat caile cele mai ieftine si eficiente.
In februarie am lansat primul produs pe forumurile de care aveau legatura cu platforma pentru care dezvolt soft si pot sa zic ca am avut o mare dezamagire pentru ca desi il ofer gratis utilizatorii nu s-au ingramadit sa il downloadeze.(200 downloaduri in aproape 5 luni).Am incercat sa identific cauzele.Cauzele posibile sunt:
1. Cei care folosesc platforma sunt putini, pentru ca s-a lansat o versiune noua de platforma care nu a fost adoptata de prea multa lume pentru ca cei care trebuie sa o foloseasca au dezvoltate deja jucariile pe vechea platforma.(E ca si cum ar fi trecerea de la Joomla 1.5 la 2.5 si nu sunt compatibile componentele)
2. Nu am stiut sa imi promovez produsul desi era free.Adica, topicul meu era ceva de genul "am facut asta, folositi-l si spuneti-mi parerile".Cred ca mai eficient era sa spun : "toolul face asta si asta"