Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 14

Subiect: Problema Quality Score

  1. #1
    Avatarul lui mircea.armeanu
    mircea.armeanu este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    28th May 2008
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    36
    Posturi
    7
    Putere Rep
    0


    Implicit Problema Quality Score

    Salut!
    Sa va prezint problema:
    De curand am creat o campanie Adwords prin care vreau sa promovez 2 site-uri, ambele apartinad aceleiasi firme, cu domenii inrudite (constructii) dar cu continut unic.
    Problema este cu QS-ul care pe alocuri este si de 2/10.

    Am facut mai multe teste in acest sens si unul care a dat un rezultat neasteptat a fost urmatorul:

    Am creat un ad group de test, in care am pus ca keyword-uri url-ul si derivatii ale url-ului. Mentionez ca in url se afla numele companiei. Am creat si ad-uri ce contin numele companiei si ca landing page am pus pagina care are cea mai mare densitate de cuvinte cheie numele companiei (aproape 5%).
    Quality score-ul este de 5 / 10, care mie mi se pare deosebit de mic...
    Astfel zic eu ca nu e problema de relevanta. Site-ul pare a fi penalizat intr-un fel....

    Daca stie cineva care poate fi problema, sau daca cineva a mai avut aceasta problema, astept un raspuns.

    Mai am de mentionat ca tot de test am facut campanie separata, ptr unul dintre site-uri, adica am incercat sa nu promovez in aceeasi campanie 2 site-uri desi ele sunt despartite prin ad group-uri. Acelasi QS...

  2. #2
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Ai incercat sa lasi campania sa ruleze (fara sa o intrerupi), macar 2-3 saptamani ?
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  3. #3
    Avatarul lui mircea.armeanu
    mircea.armeanu este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    28th May 2008
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    36
    Posturi
    7
    Putere Rep
    0


    Implicit Probleme QS

    Campania are un buget destul de mare si nu imi permit sa o las sa ruleze o perioada asa de lunga cu un astfel de qs.....
    alte idei?
    multumesc anticipat!

  4. #4
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Citat Postat în original de mircea.armeanu Vezi Post
    Site-ul pare a fi penalizat intr-un fel....
    Din fericire, nu exista asa ceva in sistemul Adwords. Platesti ca sa apari undeva, deci penalizarea despre care vorbesti tu, se auto-anihileaza.

    Singurele restrictii in sistemul adwords (aka. "penalizari" ) pot fi:

    1. Quality score mic.
    2. Ad-uri care nu vor fi aprobate ca nu sunt conform TOS.
    3. Excluderea unui website din sistem in totalitate, pentru repetate incalcari ale TOS_ului.

    Revenind la subiect, pentru un quality score mai mare, as far as I know:

    1. Landing page-ul anexat la ad-urile tale sa contina exact fraza / cuvantul pentru care licitezi in sistem, in Title + Description (Meta) + Body, si sa nu contina extrem de multe link-uri externe, formulare sau alte anunturi contextuale (sau nu).
    2. Ad-ul sa contina (preferabil) cuvantul / fraza pentru care lucrezi in title/description line 1/description 2/display-url/landing url. Daca nu apare peste tot nu moare nimeni, dar sa apara cel putin in Title si macar o linie din Descriere.
    3. Ad-ul sa aiba un CTR bun (preferabil peste 5%). Cu cat mai bun cu atat mai bun va fi Quality-score-ul.
    4. Minimum bid cat mai mare (deci creste CTR, deci creste calitatea).
    5. Fa pentru FIECARE cuvant pentru care vrei sa bidezi, un ad group separat, care sa contina macar 2 variatii de ad (cel mai performant va fi oricum afisat mai mult, dar asa iti maresti sansele) si un singur keyword. Prin urmare, vrei sa faci bidding pentru 40 de cuvinte ? In cont vei avea una bucata campanie, si 40 de adgrup-uri, fiecare adgrup cu minim 2 ad-uri si un singur keyword asignat.

    Sper ca te ajuta cu ceva.

    Nu gasesc alte explicatii plauzibile, pentru un quality scor mic, daca s-ar urma ce am spus mai sus.

    Mai exista inca mitul care spune ca daca faci bid in Adwords pe o pagina care rankeaza foarte bine pe organic, pentru cuvantul licitat in Adwords, vei avea un quality score mai mare si pret de bid mai mic decat altfel.

    Dar sa stii ca este inca mit, iar inversul nu a fost niciodata valabil. Sunt oameni care au site-uri banate in Google, care fac cu succes PPC prin Adwords si au minimum bids chiar mici.
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  5. #5
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    38
    Posturi
    976
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Citat Postat în original de Cristian Mezei Vezi Post
    5. Fa pentru FIECARE cuvant pentru care vrei sa bidezi, un ad group separat, care sa contina macar 2 variatii de ad (cel mai performant va fi oricum afisat mai mult, dar asa iti maresti sansele) si un singur keyword. Prin urmare, vrei sa faci bidding pentru 40 de cuvinte ? In cont vei avea una bucata campanie, si 40 de adgrup-uri, fiecare adgrup cu minim 2 ad-uri si un singur keyword asignat.
    Cu acesta afirmatie nu sunt total de acord. Desigur, iti ofera control maxim asupra campaniei, insa nu este eficienta. In plus, o campanie iti permite doar un nr. limitat (imi scapa exact care este acesta) de ad-grupuri. Eu folosesc in jur de 10-15 cuvinte pe grup (inclusiv negative).
    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  6. #6
    Avatarul lui Krumel
    Krumel este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    69
    Data înscrierii
    15th November 2004
    Locaţie
    Iasi
    Vârstă
    47
    Posturi
    6.261
    Putere Rep
    69


    Implicit

    Versiunea lui Cristian e cea indicata. Un ad grup cu putine cuvinte cheie si toate relevanta + 3 ads (cristian zice 2 dar eu folosesc 3, pentru ca am mesaje diferite in reclame si pot vedea care sint relevante)

    Punand mai multe cuvinte cheie nu faci decat ca reclamele sa apara la o serie de cuvinte cheie care nu sint neaparat relevante cu anunturile si paginile catre care trimiti vizitatorii.

    Si in primul rand, folositi negativele. Google nu stie sa zica sigur care sint alea, trebuie sa le gasiti singuri.

    In plus Google obisnuieste sa manance banii aratand anunturile la cuvinte cheie dintr-o anumita gama sau domeniu.

    Ex: campanie pentru sosete, reclame care sint aratate si pentru ciorapi, dresuri sau colanti. Ceea ce e o pierdere.

    Asa ca ganditi cat mai bine campaniile.

  7. #7
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Citat Postat în original de meetzah Vezi Post
    Cu acesta afirmatie nu sunt total de acord. Desigur, iti ofera control maxim asupra campaniei, insa nu este eficienta.
    Eu nu am spus ca este o solutie perfecta sau una total agreabila de oricine.

    Nevetheless, eu o urasc. Nu imi ofera deloc un control maxim al campaniei, si ai o lista cu spe' mii de ad grupuri.

    Cand ai 50 de cuvinte, e ok sa ai 50 de adgrupuri. Dar can ai 5000 ? (eu folosesc un tool/CRM de management PPC, care automatizeaza total aceste creatii de adgrup-uri, ad-uri, etc, altfel as face spasme in interfata web Adwords).

    Am ajuns aici dupa vreo 3 ani de PPC cand nu imi dadeam seama cum poate fi profitabil cu costurile pe care le aveam. Am ajuns usor usor sa stapanesc dracia asta de algoritm, si uite asa imi merge mie extrem de bine.

    Dupa cum zice si Krumi mai jos, aparent nu numai mie.

    Citat Postat în original de meetzah Vezi Post
    In plus, o campanie iti permite doar un nr. limitat (imi scapa exact care este acesta) de ad-grupuri. Eu folosesc in jur de 10-15 cuvinte pe grup (inclusiv negative).
    Google Adwords Help: How many ad groups and campaigns can I have?

    You can have up to 2000 ad groups in a campaign and up to 25 campaigns in an AdWords account.
    Sa fim realisti acum: 25x2000 = 50.000 adgrup-uri maxime ?

    Citat Postat în original de Krumel Vezi Post
    Punand mai multe cuvinte cheie nu faci decat ca reclamele sa apara la o serie de cuvinte cheie care nu sint neaparat relevante cu anunturile si paginile catre care trimiti vizitatorii.
    Corect.

    Citat Postat în original de Krumel Vezi Post
    Si in primul rand, folositi negativele. Google nu stie sa zica sigur care sint alea, trebuie sa le gasiti singuri.
    Asta daca e nevoie de ele. Cel putin din experienta mea, in 95% din campaniile uzuale nu ai nevoie sa folosesti negative.
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  8. #8
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    38
    Posturi
    976
    Putere Rep
    39


    Implicit

    Bineinteles, daca e vorba de de 50k de ad-grupuri, este mai mult decat suficient. Cred ca imi ramasese in minte numarul de 25, care este limita nr. de campanii, nu a nr. de grupuri.

    Oricum, sunt de acord cu Krumel cand spune ca
    Punand mai multe cuvinte cheie nu faci decat ca reclamele sa apara la o serie de cuvinte cheie care nu sint neaparat relevante cu anunturile si paginile catre care trimiti vizitatorii.
    . De obicei, asta e greseala pe care o fac prima data cei care initiaza o campanie AdWords, pentru ca urmaresc in principal o crestere a traficului pe situl promovat.

    Cel putin din experienta mea, in 95% din campaniile uzuale nu ai nevoie sa folosesti negative.
    Eu folosesc negative cam peste tot... incepand de la adaugarea unor negative comune, cum ar fi cele legate de ideea de gratuit, daca omul nu ofera asa ceva, pana la unele mai specifice.

    Referitor la intrebarea lui Mircea, nu pot spune mai multe decat a amintit Cristian in raspunsul sau. Totusi, cred ca ar fi bine ca dupa aplicarea acestor principii, daca tot nu-si revine, sa posteze date ceva mai concrete, cum ar fi adresa catre landingpage, cateva dintre cuvintele targetate si continutul add-urilor scrise de el.
    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  9. #9
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Citat Postat în original de meetzah Vezi Post
    Eu folosesc negative cam peste tot... incepand de la adaugarea unor negative comune, cum ar fi cele legate de ideea de gratuit, daca omul nu ofera asa ceva, pana la unele mai specifice.
    Ca idee, doar, sa explic si eu de ce am spus ca nu am nevoie de negative in campaniile mele.

    Pentru ca eu fac doar exact match.

    Adica, [cuvant].

    Un cuvant per ad group. Asa ca nu am nevoie de negative.
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  10. #10
    Avatarul lui pstefan75
    pstefan75 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    34
    Data înscrierii
    28th August 2006
    Posturi
    106
    Putere Rep
    34


    Implicit

    Mircea are probleme cu quality score.
    Principalul factor ce afecteaza qulity score-ul este bid-ul maxim.

    Mircea,
    pe pagina campaniei, la keywords, in a 3-a coloana vei gasi "First page bid estimate: $0.80"
    Daca nu vrei sa modifici campania initiala, creaza una noua, cu buget de 10-20 USD, cu bid maxim mai mare cu putin decat bid-ul pentru prima pagina (cel afisat de google, vezi mai sus) si las-o sa ruleze 24 de ore si vei vedea quality score 7/10.
    E trist, dar asta este adevarul, banii pun totul in miscare.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Quality CPM Networks
    De Nosfer în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 7
    Ultimul Post: 6th July 2010, 02:40
  2. SERP factor: Quality Content vs. Code To Content Ratio – vă invit la discuţii
    De Hobart în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 24th November 2009, 15:24
  3. Adjustment - Click Quality
    De Mircea Budean în forumul Adsense
    Răspunsuri: 6
    Ultimul Post: 22nd February 2009, 02:12
  4. Google Live Score
    De misu în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 14th June 2008, 10:54
  5. Am si eu o problema...
    De zbrexter în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 4th September 2007, 03:28

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •