Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 12

Subiect: Ratecarduri, agentii de publicitate, povesti

  1. #1
    Avatarul lui sambo
    sambo este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    6th November 2006
    Posturi
    75
    Putere Rep
    27

    Implicit Ratecarduri, agentii de publicitate, povesti

    Aflat in postura de consultant de marketing pentru cativa clienti, inevitabil mi-a fost solicitata opinia fata de serviciile unor agentii de publicitate.
    Este vorba despre agentiile care detin spatiul publicitar pe website-uri cu trafic mare.
    Totul bun si frumos pana cand incep discutiile despre buget si "ratecard".
    Nu doresc sa intru in amanunte dar in urma calculelor pentru un anumit client, reclama pe o gazeta ajungea peste 3000euro/zi.
    Probabil ca veti afirma ca asa este normal, ca asta este piata, cerere-oferta.
    Din pacate va informez ca nu este asa pentru toti.

    Stiu cel putin doua website-uri care in loc de cateva mii de euro pe zi platesc 5000euro/luna.

    Deci oferta este pentru prosti, baietii destepti platesc putin si obtin trafic mare.
    Prefer sa nu dau nume, as pune in situatii neplacute cateva persoane.

    Astept si parerile voastre vizavi de aceste agentii de publicitate si despre rentabilitatea acestei forme de reclama.

  2. #2
    Avatarul lui deadworldisee
    deadworldisee este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    26
    Data înscrierii
    6th April 2008
    Locaţie
    iasi
    Vârstă
    33
    Posturi
    1.034
    Putere Rep
    26

    Implicit

    Poti sa spui pe ce nisa sunt acele situri si ce trafic au?
    Asa putem mai usori face niste calcule vizavi de pretul pe care ar trebui sa fie pe zi pentru un astfel de site...

  3. #3
    Avatarul lui Consumatorul
    Consumatorul este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    4th February 2008
    Locaţie
    Romania
    Posturi
    711
    Putere Rep
    29

    Implicit

    Intradevar, rate-cardurile sunt pentru prosti (a se citi noobs). Lucrez de multa vreme in publicitate si nu cunosc inca vreun om normal sa cumpere la rate-card. Pretul real ajunge si la 5% din rate card! Trebuie doar sa cunosti piata, si sa nu crezi ca se respecta clauza de confidentialitate a contractelor.

  4. #4
    Avatarul lui sambo
    sambo este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    6th November 2006
    Posturi
    75
    Putere Rep
    27

    Implicit

    Sa zicem ca unele site-uri de imobiliare nu sunt taxate la CPM.

  5. #5
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    39
    Posturi
    490
    Putere Rep
    29

    Implicit

    Depinde cum redirectioneaza si agentia bugetele de publicitate. Uneori prefera un anumit trust, un anumit site, si decat sa dea la alte site-uri care ar accepta si un pret mai mic, agentiile tin de pret.

  6. #6
    Avatarul lui sambo
    sambo este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    6th November 2006
    Posturi
    75
    Putere Rep
    27

    Implicit

    Discutam cu cineva apropiat lor si imi spunea ca in ultimii doi ani, firmele mari si bancile aveau bugete de tocat.
    Din acest motiv agentiile de publicitate s-au obisnuit sa ceara enorm, doar aveau clienti asigurati.
    Pentru baietii destepti faceau discounturi.
    Asta inseamna ca ai lor clienti erau de 3 tipuri: societatile f. bogate (banci si megacompanii), firmele baietilor destepti, fraierii (cei mici, fara putere de negociere).
    Sunt curios sa vad cum se vor descurca dupa ce bancile vor reduce bugetele in perioada urmatoare.

    Probabil ca prima masura a agentiilor va fi sa plateasca mai putin site-urile din ograda.

  7. #7
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    35
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    29

    Implicit

    Intrebarea mea e urmatoarea: de ce sa iei trafic atat de scump care sa fie majoritar inutil cand poti sa il cumperi mai ieftin si targetat? Pentru ca asa e definitia in cartea de advertising conventional, sa cumperi mult si prost?

  8. #8
    Avatarul lui pustiu
    pustiu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    28th April 2006
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Vârstă
    40
    Posturi
    160
    Putere Rep
    28

    Implicit

    Tudi, de unde stii ca nu e targetat? Se poate targeta pe intervale orare, pe zone, etc. Ce alta solutie poti oferi tu pentru asta?
    Am primit o cerere de oferta in urma cu ceva timm de la o agentie imobiliara. Vroiau sa isi plaseze reclama pe unul dintre site-uri, dar doar intre anumite ore din zi si doar pentru zona Prahova, ca acolo activeaza ei. Nu le-am putut oferi asa ceva, mai ales ca traficul pe o zona asa restransa e mic. Poti sa dai bani pe reclama Google, dar si aici ai o problema. Ca advertiser, vrei sa iti apara reclama si in evz si adevarul(de ex), ziare care nu au spatii de reclama google. Ce faci? Ajungi la agentie si negociezi.

    Preturile uneori pot parea exagerate. Dar trebuie sa compari cu minutul de publicitate la tv sau vezi cat te costa o pagina de reclama in sapteseri(intreaba-i si de tiraj).

  9. #9
    Avatarul lui sambo
    sambo este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    6th November 2006
    Posturi
    75
    Putere Rep
    27

    Implicit

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Intrebarea mea e urmatoarea: de ce sa iei trafic atat de scump care sa fie majoritar inutil cand poti sa il cumperi mai ieftin si targetat? Pentru ca asa e definitia in cartea de advertising conventional, sa cumperi mult si prost?
    Tocmai de aceea aduc subiectul in discutie aici pe forum.
    Personal consider acest tip de publicitate scump si prost.
    Ma deranjeaza mult si practica unor agentii care promoveaza clientii destepti la preturi mici pentru a "demonstra" prostimii ca serviciile lor se cumpara.

    Nu cred ca sunt deplasat cand afirm ca publicitatea lor este o mare teapa despre care este bine sa iti avertizezi clientii.

  10. #10
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    39
    Posturi
    490
    Putere Rep
    29

    Implicit

    Ca un site cu notorietate sa ramana la agentia de publicitate trebuie sa i se asigure un anumit venit. Degeaba ai tu site cu acelasi target, trafic comparabil si tu esti dispus sa dai la jumatate pretul ei nu vor promova aceasta in fata advertise-rului.

    Mai mult s-ar putea ca agentia sa zica ca reduce toate preturile la ceea ce noua ni s-ar parea normal, CPM decent etc. Li s-ar tripla vanzarile dar ... in final profitul va fi acelasi. Apar cheltuilei mari, personal mai numeros ca pentru fiecare campanie se discuta se analizeaza se negociaza.
    Astfel avem:
    1. varianta actuala
    1000 euro (pret) x 4 clienti = 4000 euro - 1500 cheltuieli=2500 profit net
    2. varianta mai ieftina
    400 euro (pret) x 11 clienti = 4400 euro - 2000 cheltuieli=2400 profit net

    Nu prea ai sa vezi ca agentiile se bat intre ele la preturi. Se bat in portofolii si audiente. Si-ar taia craca de sub picioare sa inceapa sa scada care mai de care pretul.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Estimare pret portal agentii turism
    De Marius Cristian în forumul Servicii web / Jobs
    Răspunsuri: 9
    Ultimul Post: 7th February 2010, 12:53
  2. Website de povesti adevarate
    De d_alinus2004 în forumul Studii de caz
    Răspunsuri: 19
    Ultimul Post: 25th November 2009, 21:25
  3. Director de agentii de turism
    De dorin.georgescu în forumul Directoare romanesti
    Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 29th May 2008, 15:04
  4. Publicitate
    De jeremy în forumul Link-uri/Bannere
    Răspunsuri: 7
    Ultimul Post: 6th December 2007, 20:43
  5. Politica unei agentii imobiliare
    De Gabriel Puscuta în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 9
    Ultimul Post: 5th May 2007, 17:48

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •