Ma tot gandesc in ultimul timp la UX si ce ma intereseaza pe mine de la un blog. Nu discut aici despre siteuri in general pentru ca difera enorm structura, tipul de vizitatori si ce vrem de la ei.
Ce ma intereseaza pe mine: Clickuri pe reclame, abonarea prin orice metoda ( RSS, email, Twitter, Facebook ), share-ul si vizitarea a cat mai multe pagini.
Ordinea e cea pe care am specificat-o, asa ca incerc sa asez elementele in ordinea asta, desi am probleme cu abonarea de cele mai multe ori si nu reusesc sa-i conving sa se aboneze.
Sa le luam pe rand:
1. Reclamele - Sunt foarte importante si prefer un click pe reclama decat unul pe un link catre Twitter, Facebook, RSS sau alt link intern. Cred ca e si evident de ce. Am mai mult de castigat dintr-un click pe Adsense decat unul pe orice altceva.
Incerc sa le plasez acolo unde vizitatorul cauta sa gaseasca ceva si anume la inceputul si sfarsitul articolelor.
2. Butoanele de abonare - Ma intereseaza sa am cat mai multi abonati, pentru ca asta inseamna returning visitors si incerc sa respect standardele, dar sa le si plasez butoane in locurile unde s-ar uita cel mai des. Majoritatea baga butoane de abonare in sidebar, asa ca asta e primul lucru pe care il am in sidebar, dar rata de click e foarte mica.
Am butoane de abonare si la sfarsitul articolelor, pentru ca e nevoie sa-i convingi sa se aboneze si cea mai buna motivatie cred ca poate fi calitatea postului.
3. Share - Orice share pe Facebook, Twitter sau alta retea sociala inseamna trafic, asa ca le pun la indemana butoanele cele mai importante. Nu pun foarte multe butoane, pentru a nu-i deruta, dar le pun de multe ori. In general am butoane de share inainte si dupa post + un floater mic in stanga postului.
4. Vizitarea altor pagini - Cu cat tii vizitatorul mai mult pe site, cresc sansele ca el sa revina pentru ca gaseste lucruri interesante si cresc sansele sa se aboneze, sa dea click pe o reclama sau sa share-uiasca postul.
Pe de alta parte, structura postului e foarte importanta, dar e destul de greu sa vorbim despre asta. O sa ma rezum la imaginile din post, pentru ca sunt foarte importante. Am incercat 2 variante la posturile care au imagini multe: plasarea imaginilor una dupa alta sau plasarea unei singure imagini mari + thumbnail cu link catre o pagina din galerie pentru fiecare imagine. Fiecare metoda are avantajele si dezavantajele ei. Daca plasez toate pozele una dupa cealalta, scad sansele ca vizitatorul sa paraseasca siteul dupa un timp scurt, dar si cele ca el sa viziteze mai multe pagini. Daca plasez imaginile fiecare pe o pagina diferita, atunci o parte vor vizita mai multe pagini, iar altii vor iesi repede pentru ca probabil nu au de gand sa viziteze foarte multe pagini si li se pare incomod.
Din experienta mea, sidebarul este invizibil pentru foarte multi useri si am facut cateva teste. Din pacate, nu am niste cifre exacte la indemana, dar pot sa garantez ca plasarea unui element la sfarsitul postului va genera cu 200-300% mai multe clickuri decat daca ar fi plasat in sidebar.
Astept parerea voastra despre ce am scris mai sus si as vrea sa purtam o discutie serioasa pe tema asta pentru ca e foarte importanta. Majoritatea se chinuie doar cu SEO si generarea traficului din surse externe, dar e foarte important sa-l si pastram si sa crestem numarul de page views.
P.S. Sper ca nu v-am plictisit, pentru ca am scris cam mult :)