14th April 2012, 17:21
#1
29 out of 29 members found this post helpful.
[GHID] Cum scrii un articol de calitate
Voi aborda subiectul articolelor de calitate, cele cu care nu dai gres indiferent de update-urile lui nenea Google. Majoritatea articolelor tranzactionate pe Seopedia, in momentul de fata, sunt de calitate scazuta si nu aduc beneficii utilizatorilor finali (adica cititorilor). Daca articolele ar fi de calitate, ar creste valoarea blogurilor si directoarelor de articole pe care le folosim si implicit am avea de castigat - si nu ma refer numai la pozitii in Google.
Am banuit eu ca de vina pentru calitatea scazuta este lipsa unui ghid dupa care sa se ia si vanzatorii si cumparatorii in momentul in care tranzactioneaza.
Care sunt pasii care trebuie urmati pentru a avea un articol de calitate?
1. Pregatirea terenului
Trebuie sa avem/stim:
- care sunt cuvintele cheie
- destinatia articolului (unde va fi el postat si care este scopul lui)
- o lista cu surse de documentare (wikipedia, ehow, howstuffworks, toptenz.net, cnet, dw.de). Sursele din paranteza sunt preferatele mele, voi poate aveti altele.
- liniste (sau castile pe urechi pentru a nu fi intrerupti)
- messengerul pus pe "busy" sau pe "appear offline"
- fereastra cu "new post" in Wordpress in partea dreapta a ecranului
- fereastra cu google in partea stanga a ecranului:
Timp de pregatire a terenului, in conditiile in care avem sursele: maxim 3 minute
2. Documentarea
Pentru ca articolul sa poata fi citit cu interes, el trebuie sa contina in primul rand informatie. Chiar daca articolul final are lipsuri din punct de vedere al exprimarii, gramaticii, daca el contine o informatie relevanta, va fi citit pana la capat.
- identificarea rapida a sursei potrivite de inspiratie pentru articolul ce urmeaza a fi scris
- citirea cu atentie si intelegerea articolului "sursa"
- stabilirea tipului de articol pe care il scriem (putem alege, in functie de destinatie, una din urmatoarele: articol de blog, stire, tutorial, articol informativ, top, experienta de viata, interviu etc)
Timp de documentare: maxim 10 minute
3. Structurarea articolului
Este poate cea mai importana parte, cea pe care multi o omit!
Articolul trebuie sa aiba obligatoriu introducere, continut si incheiere!
De obicei, in introducere prezentam continutul articolului, spunem despre ce este vorba si care este scopul sau in maxim 2 fraze.
- Scriem cele doua fraze de introducere
Continutul:
- Daca este un top 5, scriem cele 5 titluri ale pozitiilor
- Daca este un ghid/tutorial scriem pasii importanti (cu liniuta)
- Daca este orice altceva, scriem ideile principale sub forma de titluri de paragrafe
Incheierea: Scriem concluzia articolului si indemnam cititorul sa interactioneze, sa lase un comentariu si/sau sa dea "share". Aici avem de invatat de la site-urile de stiri care folosesc "daca ti-a placut acest articol, da like" sau "te invitam sa iti spui opinia referitor la acest subiect. opinia ta conteaza".
Revenim la continut si completam 1/2/3 idei secundare la fiecare paragraf.
In acest moment, viitorul articol ar trebui sa arate asa:
Timp maxim pentru structurare: 7 minute.
4. Scrierea articolului complet
Aici nu este nevoie de explicatii suplimentare. Pe baza ideilor deja scrise, dezvoltam continutul cat de frumos ne sta in putinta.
Repet: este extrem de important sa existe cat mai multa informatie, aceasta sa fie corecta si cat mai completa.
De asemenea, este la moda/da bine un citat. Daca este vorba despre haine, cautam "clothes quotes" si am rezolvat problema.
Timp maxim de executie: 10 minute
5. Finisarea articolului
Aceasta este partea in care verificam daca articolul este scris corect, daca suntem multumiti de munca depusa. Cea mai buna metoda de autoevaluare este o intrebare simpla: Daca dau share pe Facebook la acest articol, cati din prietenii mei o sa dea like? (daca este minim unul, articolul este ok).
Adaugam link-urile si incercam sa subliniem / bold / italic expresiile pe care trebuie pus accentul. Ideal ar fi ca aceste cuvinte sa faca parte din sfera semantica imediat apropiata cuvintelor cheie urmarite.
Aruncam o privire pe ghidul ACESTA si verificam articolul astfel incat sa indeplineasca minim jumatate din cerinte, dar nu mai mult de 80%/
Adaugam titlul articolului. Pe cat posibil, titlul trebui sa fie de tipul "linkbait" si sa inceapa cu expresia (keyword) urmarita.
Timp maxim de executie: 5 minute
-------------------------------
Acum ar trebui sa aveti un articol de calitate si bine structurat.
O sa observati ca in total sunt 35 de minute pentru un astfel de articol. La inceput o sa fie mai mult, dar cu timpul o sa scada la 30 de minute.
Astept pareri si promit ca revin cu completari.
Trust, but verify.
14th April 2012, 19:15
#2
1 out of 1 members found this post helpful.
In aceeasi idee se construiesc articolele din oferta mea, ar mai fi de spus ca sunt binevenite tagurile H ca si structura interna de categorii ( desigur acolo unde este cazul si mai ales unde marimea articolului iti permite, nu te apuci de subcategorii cu H cand ai 200 cuvinte ), in plus, inserarea unei fotografii tematice se face in dreptul frazei cele mai reprezentative, denumirea fotografiei va contine keyword, de asemenea stabilim ALT descriptiv.
Atentie la inserarea linkurilor, de preferat in a doua jumatate a textului, evitati primele si ultimele cuvinte. De asemenea evitati sa prindeti spatii inainte sau dupa keyword si nu subliniati sub nici o forma (bold, italic, underline). De preferat ca aceste sublinieri sa le faceti in text pe keyworduri din aceeasi familie sau longtails. Personal, nu consider ca aduce un avantaj.
Elemente meta: title meta poate sa fie egal cu titlul articolului, dar descrierea meta va fi o descriere a articolului in maxim 160 caractere. In nici un caz nu dati copy/paste din text.
Este binevenit unul/doua pinguri spre urlul articolului pentru o indexare rapida, verificati apoi in google daca rezultatul este corect.
Ultima modificare făcută de Serban Cristian; 14th April 2012 la 19:21.
14th April 2012, 22:49
#5
8 out of 8 members found this post helpful.
Imi cer scuze ca a trebuit sa intrerup scrisul articolului (nu sunt cel mai bun exemplu, recunosc). Dar am promis ca revin cu completarile, asa ca aveti aici continuarea:
-----------
In cazul in care este datoria noastra sa postam articolul, este importanta formatarea conform cu template-ul site-ului pe care publicam.
Am un exemplu negativ pentru voi: Rezistenta pavelelor » Posteaza
In exemplul acesta, a fost folosit "bullet", care in template-ul respectiv pune niste dungulite si nu se intelege ca este o enumerare cu liniuta.
(Tot acest exemplu este un "asa nu" - pentru faptul ca articolul este "spinned" si corespunde cu ACESTA si i-a mai ramas si o bucata de cod de spinner pe acolo)
De asemenea, este indicat sa adaugam o poza (cu mentionarea sursei, ca doar nu stam sa facem poze random). O fotografie face cat o mie de cuvinte, iar unii utilizatori au memorie vizuala. Cand vor cauta articolul, se vor uita dupa poza pe care au tinut-o minte. Bine, utilitatea unei poze in articol este un alt subiect de discutie, dar de principiu - este bine sa existe. In cazul in care nu publicati voi articolul, recomandati o fotografie care "ar merge".
Am mentionat in primul post ca articolul trebuie scris in "new post" de la un Wordpress.
Explicatie - va va fi usor sa luati codul HTML de acolo decat sa il scrieti de mana. Aveti acolo preview, ceva butoane de h1/h2 - va usureaza munca
Ce facem dupa ce articolul a fost livrat / publicat?
- Cel mai important lucru este sa intrebam clientul daca este multumit si daca are nevoie de schimbari. De cele mai multe ori clientul nu o sa aiba modificari, dar pentru linistea noastra si pentru viitoarele eventuale discutii, este bine ca intrebarea sa fie lansata si sa primim un OK.
- Dupa ce articolul a fost publicat, ii dam share. Pe twitter sau Facebook. Ideal este sa avetm si un cont de Digg sau tumblr unde sa dam share doar articolelor scrise de noi. Ideea cu contul de Digg/Tumblr este buna din doua puncte de vedere. O data ca vom avea o evidenta a articolelor scrise de noi, indiferent ca ne ia foc laptopul, in al doilea rand pentru a da un plus de autoritate articolelor.
- In weekend, verificati pozitiile articolelor scrise in cursul saptamanii pe google, dupa titluri. Daca este cazul, aduceti aminte clientului ca articolul scris de voi rankeaza bine.
-----------------
Cateva mentiuni:
1. Este bine sa livrati mai mult decat clientul se asteapta. Veti vedea ca acel client va deveni fidel, iar cand va avea nevoie din nou de un serviciu similar, va apela la voi chiar daca sunteti cu 1 leu peste pretul pietei. Share, Tweet, articol de calitate ridicata, pastrarea unei relatii cu clientul sunt importante pentru relatia voastra de business (evident, in cazul in care scrieti articole pentru altii)
2. Ati observat ca un articol de genul acesta are un timp mediu de executie de 30-40 de minute. Daca vi se pare mult, uitati-va la timpul de executie, la pretul si la calitatea articolelor scrise intr-un timp mai scurt. Ganditi-va apoi daca un client prefera un pret cu 30% mai mare pentru un produs cu 60% mai bun.
Inca ceva: un articol nu poate fi de calitate daca este scris in mai putin de 30 de minute.
3. Formatarea articolelor este importanta, in sensul in care a mentionat Kidu anterior. Parerea lui este ca nu trebuie sa punem "bold" pe keyword. Altii spun ca trebuie. Altii pun introducerea cu H3 si pun si un link acolo. Parerile difera, iar in cazul acesta cel mai bine este sa abordati stilul "safe". Folositi-va intuitia si mai ales ganditi-va cum este cel mai bine pentru utilizator. Respectati "on page seo checkilst" intr-o proportie decenta (nici prea mult nici prea putin)
4. Coincidenta sau nu, am avut o experienta recenta in care un site a stat nemiscat pe pozitii "nasoale" pana in momentul in care am dat tweet/share/digg. Componenta sociala este importanta (e o concluzie recenta si nu sunt 100% sigur de amploarea ei), iar aceasta nu trebuie sa fie automata (adica degeaba trece prin twitterfeed). Dati share manual la articole pe conturile voastre, pe cele pe care le folositi. Fara rusine, pentru ca este munca voastra si trebuie sa va mandriti cu ea.
-------------
Va multumesc pentru ratingurile pozitive de la primul post.
Imi cer scuze daca pe undeva nu am fost coerent, sufar de insomnii
Daca aveti nelamuriri, completari sau intrebari, nu ezitati sa va exprimati liber.
--------------
Am facut efortul de a scrie acest ghid pentru ca vreau din toata inima sa crestem calitatea serviciilor. Crescand calitatea serviciilor cresc si preturile, iar clientii vor avea un avantaj mai mare platind un articol serios cu 5 euro decat doua articole dubioase cu 3 euro bucata.
In teorie ar trebui ca toata lumea sa fie mai fericita si calitatea netului romanesc (suntem si noi o parte din el) sa creasca.
Un plus de incredere in netul romanesc ne creste vanzarile, ROI, CTR, scade bounce-rate-ul etc etc etc, ati prins ideea
-----------
Pentru cei care au citit tot, un iepuras:
Ultima modificare făcută de Dan; 14th April 2012 la 22:15.
Trust, but verify.
15th April 2012, 02:08
#8
1 out of 1 members found this post helpful.
Formatarea articolelor este importanta, in sensul in care a mentionat Kidu anterior. Parerea lui este ca nu trebuie sa punem "bold" pe keyword. Altii spun ca trebuie. Altii pun introducerea cu H3 si pun si un link acolo. Parerile difera, iar in cazul acesta cel mai bine este sa abordati stilul "safe". Folositi-va intuitia si mai ales ganditi-va cum este cel mai bine pentru utilizator. Respectati "on page
seo checkilst" intr-o proportie decenta (nici prea mult nici prea putin)
Merita subliniat aspectul de "safe". SEO SAFE trebuie sa fie tiparul activitatii voastre, mai ales intr-o nisa de acest gen: creatie de advertoriale. Daca puna de curand era suficient sa trantesti un articol rescris la nesfarsit de 200 cuvinte, google invata din ce in ce mai multe pe lb romana si face deja diferente. Nu inseamna ca va dauneaza neaparat linkurile din articole slabe, dar nu va aduc beneficii. Articolele complexe de care discutam in acest subiect sunt o solutie sigura pentru un aport consistent in SERP.
"SEO SAFE" in advertoriale inseamna:
- introduceti in titlul, tag si elemente meta o singura data kw principal
- evitati kw stuffing in text, folositi inteligent long tails sau kw de familie ( de ex daca vizati pantofi, urmarim long tails pantofi de dama, pantofi de iarna si din familie incaltaminte, cizme, sandale.
- nu puneti subliniere (B,I,U) pe kw principal in text, si mai putin in link, dar puteti folosi moderat pe kw long tail/familie
- folositi cu succes long tails in tagurile H, de preferat H4/5 daca titlurile iau automat H3 ( in general )