Rezultate 1 la 1 din 1

Subiect: Ghid pentru sectiunea "Studii de caz"

  1. #1
    Avatarul lui Cristi U
    Cristi U este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    43
    Data înscrierii
    26th January 2008
    Locaţie
    Oradea
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.172
    Putere Rep
    43


    6 out of 6 members found this post helpful.

    Implicit Ghid pentru sectiunea "Studii de caz"

    Avand in vedere modul in care degenereza unele threaduri din sectiunea asta, m-am gandit sa fac un mic ghid, despre cum ar trebui folsita ea la adevaratul ei potential. Poate ca un link gratis e mai mult decat bine venit de aici, insa e prea putin in raport cu ce-ar putea oferi ea.

    Prezentarea site-ului

    Esential intr-un studiu de caz este prezentarea. Cu cat e mai bine facuta, cu atat poti primi exact parerile care te intereseaza. Aici nici nu sunt foarte multe de zis, pentru ca postul asta vechi inca isi face treaba: A se citi. Ajuta-ne sa te ajutam.
    Daca informatiile sunt furnizate bine, iar intrebarile sunt puse si mai bine, se evita o gramada de posturi aiurea (nu neaparat aiurea de fapt, pe cat posturi care nu te-ar interesa pe tine), posturi care sunt responsabile in mare parte cu devierea catre flame&etc.

    Critica negativa (in sens constructiv) vs. lauda

    Daca vrei sa te lauzi cu un site, o faci aici: Site-uri: Cu ce proiect va laudati cel mai mult? . Daca vreti critica negativa -> imbunatatirea site-ului, postati in sectiunea asta.
    Cand pui pe cineva sa iti ofere feed-back, persoana respectiva are o lejeritate in a-si spune parerea, pentru ca... la urma urmei isi spune doar parerea. Nu se preocupa de dezvoltare/implementare, ci aici este treaba ta. Tocmai din acest motiv, nu va sti ce complicatii poate naste sugestia lui. Poate e incompatibila cu alta functionalitate a site-ului sau chiar cu viziunea ta asupra site-ului.

    Tu ai trei variante aici: Varianta rea - te apuci si te certi cu persoana respectiva, eventual il si jingesti, pentru ca si-a permis el sa iti spuna tie chestii care nu le poti implementa.
    Varianta buna: Ii multumesti politicos pentru sugestii si iti vezi de treaba ta. Mergi mai departe la urmatorul cu sugestii pentru tine. Scopul tau e sa iei ce e mai bun din thread, nu sa combati pe cineva.
    Varianta de mijloc (dar tot buna ): Incerci sa dezbati sugestia respectiva si eventual sa ceri sfaturi mai adanci acolo unde apare incompatibilitatea cu site-ul tau.

    Diferenta dintre critici si laude e ca... primele te ajuta sa evoluezi, in timp ce laudele te tin pe loc (e perfect site-ul. de ce sa-i aduci vreo imbunatatire?). Tu ce cauti la studii de caz?

    In plus, nu refuza niciodata sugestii pe motiv ca sunt chestii prea "mari" pentru tine. Au fost cazuri in care cineva primea sugestii despre brand, iar raspunsul lui era: "Nu are rost sa vorbim despre asta, pentru ca nu am eu atatia bani sa creez un brand". No shit? Nu are rost sa ce? Sa vorbesti? Cere discutia respectiva "de mancare"? Poate ti se deschid ochii intr-o directie in care costurile ar fi minuscule in raport cu ce ai ti-ai imaginat tu.

    Nu-i de ajuns sa iti placa tie

    Degeaba iti place tie site-ul tau. Degeaba il consideri tu usor de navigat. Nu uita ca tu esti cel care l-a conceput/codat. Altul intra prima data pe el si daca iti spune: "Ba, mi se pare incalcit in zona cutare", inseamna ca aia e prima impresie pe care i-o da -> asa si e. Exista varianta ca primul sa fie batut in cap, dar daca ti-o zice si al doilea?
    La fel si-n cazul designului. E normal sa fii manat de subiectivism si sa crezi ca ai facut o treaba buna, insa e anormal sa nu tii cont de parerile celor care, cel putin teoretic, sunt obiectivi.

    Adevarata valoare a sectiunii

    Vorbeam inca de la inceput de adevarata valoare a sectiunii asteia. Ei bine ea consta in faptul ca, iti pui site-ul spre analiza si 5-10-20 de alti webmasteri, cu site-uri mai mari sau mai mici ca ale tale sau cu experienta mai multa sau mai putina iti zic viziunea lor despre el. Nu poti sa stii si SEO si UX si SM si programare si cine mai stie ce la perfectie. Si chiar daca stii, s-ar putea sa iti scape una alta. Aici insa, s-ar putea sa afli gratis si, mai ales, nu pe pielea ta o gramada de chichite, pentru site-ul tau.
    Bineinteles ca nu orice ti se va spune va fi si util, dar nu o fi asa greu sa alegi din mai multe pareri, doar pe alea bune.

    Nu te certa
    Ca nu te mai ajuta nimeni... Ba chiar se intorc impotriva ta.


    PS: Scuzati eventuale greseli de exprimare/gramaticale, dar e ora 4 acum cand il scriu.
    si
    PPS: Astept alte eventuale completari. Asa vad eu lucrurile din viziunea mea. Si daca se considera ca ar ajuta sectiunea, il putem face sticky.
    Ultima modificare făcută de Cristi U; 23rd December 2010 la 18:55.
    Mai dau cate-un sfat juridic aici, uneori chiar despre online. Nu-l rata! :) Vezi și sfaturi de nutritie.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. "how-to" Pentru Raportarea Site-urilor Romanesti Care Fac Spam
    De Cristian Mezei în forumul SPAM made in .RO
    Răspunsuri: 15
    Ultimul Post: 28th September 2011, 22:57
  2. Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 29th January 2010, 21:33
  3. model: "termeni si conditii" si "confidentialitate"
    De No_name în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 8th July 2009, 16:28
  4. Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 30th May 2008, 22:30
  5. Se folosesc parametrii "site:" sau "inurl:" in cautari ?
    De Cristian Mezei în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 26th September 2007, 10:01

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •