Buna,
In cazul magazinelor online, observ ca se copiaza specificatile produsului de pe site-ul producatorului.
Cum vede google acest lucru?
Buna,
In cazul magazinelor online, observ ca se copiaza specificatile produsului de pe site-ul producatorului.
Cum vede google acest lucru?
Anunturi gratuite online de mica publicitate, anunturi auto cu masini second hand de vanzare, dezmembrari si piese auto.
Pai e simplu, cauta "textul" in google si vezi cate rezultate apar. Daca apar mai mult de 10, inseamna ca totul e ok, lucru si normal de altfel.
Specificatiile sunt un tabel, care nu poate diferii de la site la site, prezentand aceleasi produs! Nu ar avea sens sa se aplice "duplicate content".
Dar repet, e mai simplu daca verifici.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Sa nu mai deschid alt topic:
Ce parere aveti despre descrierea site-ului site wide in footer ? (exemplu autovit.ro)
E mai "benefica" din punct de vedere seo decat o descriere doar pe homepage? Nu e vazuta ca continut duplicat?
Multumesc.
Anunturi gratuite online de mica publicitate, anunturi auto cu masini second hand de vanzare, dezmembrari si piese auto.
Acesta e raspunsul la prima intrebare.
Textul de tip boilerplate la care faci referire este ignorat de Google in majoritatea cazurilor.
Siteul tau e in balarii, nu urca? Competitorii te bat de iti suna apa in cap? Ai fost penalizat si nu stii ce sa faci? Cel mai probabil ai nevoie de un audit SEO complet. :)
@nichita nu mi se pare ca răspunde la întrebarea asta. Se referea la specificațiile sub forma de tabel, care nu sunt chiar continut.
Cand am inceput sa inscriu produsele in magazin online, nu am luat in considerare acest aspect. Cu aprobarea producatorilor, am preluat descrierea produselor si a categoriilor. Simplu si rapid. Eh, dupa o perioada, am citit ca este mult mai ok din punctul de vedere al optimizarii ca descrierea produselor sa fie unica. Si m-am apucat de treaba. Am modificat 2/3 din categorii si circa 40 de produse. In doua saptamani pe produsele respective (aflate si in categoriile modificate), mi s-a dublat traficul.
Nu garantez ca acesta este motivul, dar a cioncis momentul.
PS: Partea cea mai complicata este ca sunt 40/1000 de produse.
Matt Cutts insista inca odata in alt video (din alt an in care era ras pe cap ) ca se favorizeaza descrierile unice de produse fata de cele generice. ( explicatia din videoul de mai jos e similara cu videoul de la nichita )
(desi eu personal nu sunt de acord 100 % cu ideile lui. Uneori, -pentru mine cel putin- pot fi suficiente si descrierile generice de la producator.
In acelasi timp... daca exista un site cu autoritate mai buna si aceeasi descriere cred ca sigur va aparea in cautari mai sus. )
Un video scurt cu 5 greseli facute in descrierile de produse:
5 SEO Sins for Ecommerce Product Descriptions
Din ce am citit …
1. S-au facut cateva teste si se pare ca exista o corelatie puternica intre numarul de cuvinte si pozitia pe google (influenteaza chiar si conversiile)
sursa: How Content Length Affects Rankings and Conversions
2. Legat de minimul de cuvinte sursele in care am citit ofera valori diferite:
In general , am observat ca se recomanda un minim intre 200-400 de cuvinte . ( Nu e indicat sa fie sub 100 ! . sursa: How Product Descriptions Can be Deadly to SEO)
3. Se poate crea continut original si util prin continutul generat de catre vizitatori Ex.: Reviewuri/Comentarii la produse, Statistici legate de vizite, etc.
E-Commerce SEO: Making Product Pages into Great Content - Whiteboard Friday | SEOmoz
In pagina de produs la descrieri ar fi indicat sa fie prezentat cel putin un motiv logic sau emotional legat de achizitionarea acestuia.
Probleme mai mari cred ca exista la produsele care au doar marimi/culori diferite.
La culori cred ca se pot scrie idei in descrieri din Efectele fiziologice si psihologice ale acestora. (mie cel putin, imi place sa aflu detalii despre efectele culorilor )
“Efectul psihologic al culorilor a fost demonstrat concret cu ocazia Congresului International al Culorii ce a avut loc in vara anului 1985, la Monte Carlo” Sursa: Cromoterapia: influenta culorilor asupra psihicului oamenilor
Ultima solutie (care personal nu o recomand )
Cand nu exista timp pentru redactarea descrierilor si cand nu se cauta dupa anumite culori/marimi se poate folosi “canonical” sau “noindex”
Despre canonical: About rel="canonical" - Webmaster Tools Help
Despre canonicalization: Canonicalization - Webmaster Tools Help
Despre noindex: Using meta tags to block access to your site - Webmaster Tools Help
Ecommerce SEO: Product Variations, Colors, and Sizes | RKG Blog
SEO for Product Variations | RKG
Five SEO tips for product pages on Ecommerce websites - Smart Insights Digital Marketing Advice
7 Essential Tips for E-Commerce SEO | Wamda.com
Ultima modificare făcută de dragusind; 17th March 2013 la 06:32.
@tonks si dragusind.
Nu faceti diferenta intre specificatii si descriere. Sunt 2 cuvinte diferite, cu "content" diferit. Intrebarea era despre "specificatii" si nu despre descriere.
Daca discutia era despre descriere, atunci era altceva.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)