Inscrierea in directoare, comentariile pe bloguri, linkurile "aruncate" pe twitter si facebook si alte metode din astea artificiale au si ele valoarea lor dar nu mai este ce-a fost odata. Depinde de ce nisa siteului, depinde si ce vinzi, una e sa vinzi telefoane, care se vand ca painea calda si alta e sa vinzi carme pentru aeromodele.
Se descurca omul de SEO odata ce o sa-i prezinti ce doresti, asta daca nu cumva ai si pretentii abstracte cum am primit eu acum recent de la un client: dupa ce a ajuns pe locul 1 pe nisa lui, sa zicem "confectii", acum vrea sa-l duc pe locul 1 pe o nisa cu care nu are legatura ci doar o tangenta indepartata si anume "ace de pescuit", ca a vazut el la tv intr-o emisiune ca pescarii folosesc sfoara cand pregatesc mustele de pescuit.
Citeste primul meu curs SEO - principii de baza. Vezi oferta mea de advertoriale PR5.
Cu toate ca se spune ca inscrierea in directoare nu mai functioneaza, eu stiu ca inca mai au valoare mai ales daca faceti inscrierile cu descrieri diversificate si originale. Cert este ca daca faceti inscrierile in directoare web la gramada cu aceeasi titlu si descriere incet incet toate paginile respective vor fi dezindexate, si chiar daca sunt in directorul web nu vor mai fi linkuri valabile.
Inscrierea in directoare va poate ajuta la o promovare generala catre radacina siteului, un numar mare de linkuri care sa va sustina siteul, asa ca deocamdata inca este bine sa le utilizati. Exista un numar limitat de directoare web in limba romana, pe dirpedia sunt aproximativ 350 de directoare care nu cer backlink, merita macar in aceste directoare sa inscrieti siteurile. Eu nu recomand cumpararea inscrierilor in directoare, daca faceti singur puteti tine in mana ancorele/titlurile cu care lucrati ca sa puteti diversifica cat mai bine, ancorele pe cuvant cheie in exces pot dauna de aceea este bine sa utilizati mai mult de 3-4 ancore/titluri la descrieri.
Pentru SERP este bine sa utilizati articole si advertoriale, eficienta lor depinde de numarul articolelor si de siteul sau blogul pe care le puneti. Asa puteti promova categoriile de produse sau paginile interioare.
Comentariile pe bloguri, facebook si twitter va pot aduce trafic recomandat, chiar daca linkurile respective nu va ajuta prea mult in SERP diversifica linkurile, asa ca va dilueaza linkurile cu ancora.
Eu incerc sa folosesc foarte mult linkurile din directoarele de articole. Cu toate astea, sunt foarte confuz...multi spun ca directoarele normale sunt ok, multi ca nu, multi spun ca sunt comentariile pe bloguri ok, altii nu. Pentru o persoana cu o experienta nu foarte vasta in domeniu, este dificil sa invete ceva.
Multumesc. Acum, intrebarea este, unde anume investesc? Sunt extrem de multe servicii pe piata...Am investit in retele de socializare ( Facebook ) si de ceva vreme a cam picat, nu mai genereaza prea mult trafic. Alte investitii care ar fi ? Linkuri platite? Nu vreau sa apelez la un expert SEO pentru ca vreau eu sa devin unul in timp , imi place domeniul, doar ca sunt multe neclaritati.
Investeti in teste, timp pentru testa si invata, faci analize vezi care tipologie de linkuri te poate propulsa mai sus, citesti pe forumuri ce tehnici folosesc alti care fac seo, analizezi siteurile "concurente", inveti.
Vezi tu unul care are experienta in seo se presupune aceste lucruri le stie, stie sa se adapteze la necesitatile pieti, stie sa prevada ce va veni (teoretic), stie ce tehnici merg si ce nu.
Intreaba si ti se va raspunde sau daca nu rasfoieste forumul dupa raspunsul intrebarilor tale. Eu unul am invatat multe din acest forum, am invatat cateva tehnici de promovare, citeste printre randuri, incearca sa citesti si ceea nu se spune explicit. Nu lua totul pe bune, adapteaza si testeaza.
daca eu ati spun sa investeti in advetoriale cu linkuri nofollow, crezi ca e bine ? sau sa cumperi linkuri nofolow pe site din nisa ta e bine ?, de ce nofollow, cate linkuri, sideway ?
Nu merita inscrierea in 350 de directoare. Pierzi foarte mult timp scriind descrieri unice, verificand fiecare director pentru penalizari in Google, si apoi stergandu-le cand vei fi penalizat pentru ca bulk-ul backlink-urilor tale sunt din aceasta sursa. Asta pe langa faptul ca marea majoritate a link-urilor din directoare au valoare infima (oricat ar fi PR-ul lor).
Cu exceptia directoarelor de calitate (directoarele mari de firme din Romania, directoare de nisa), care de obicei nu depasesc 10 la numar, nu recomand pierderea timpului pentru asa ceva.
Advertorialele pentru SERP sunt black hat. Pentru ca Google inca nu intelege bine limba romana si treaba asta inca mai merge la noi, este altceva (advertorialele pot fi parte dintr-o strategie de marketing fara nici o problema, dar nu pentru a influenta SERPs).
Sunt de acord cu comentariile, dar doar acolo unde aduc un plus de valoare conversatiei topicului respectiv. Ele ar trebui folosite pentru a te integra si a comunica cu publicul/comunitatea respectiva, nu pentru a-ti pune tu cateva link-uri in plus cu mesaje de genul "interesant articol" (aka spam).
Cumparaturile pentru link-uri quality le faci in trei locuri: design/ux, content, marketing.
Urmareste bloguri/siteuri din domeniu care vorbesc des despre subiectul respectiv, si vei gasi tot felul de strategii pentru link-uri de calitate.
Cateva resurse:
Link Building Strategies - The Complete List - printre cele mai mari liste de strategii de link building
The Noob Guide to Link Building - Moz - exemplu de strategie pe 6 luni
The 6 Month Link Building Plan for an Established Website - Moz - inca un exemplu pe 6 luni
Content-based Outreach for Link Building - link building prin outreach
Please Exit The Link Building - Ross Hudgens - scalabilitate in link building
High-Value Tactics, Future-Proof Link Building - Whiteboard Friday - Moz - un whiteboard friday foarte bun pentru a evita penalizari viitoare
How to Earn Links through Mind Share | Kaiserthesage - link building prin brand marketing
Link Building 101 - The Almost Complete Link Guide (Updated for Post-Penguin) - Moz - cateva strategii si aici
20+ resources for prospecting, organising & researching link opportunities | Skyrocket SEO - tool-uri si resurse pentru link building
62 steps to the definitive link building campaign | Wordtracker - inca cateva strategii
How to Build Links to Your Blog - A Case Study - Moz - studiu de caz cu link building pentru blog, de saptamana trecuta
De asemenea, poti cauta pe youtube keynotes de la Wil Reynolds, care prezinta de obicei tot felul de strategii, de la cum s-a gandit la ele, pana la ce rezultate au avut.
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)