Rezultate 1 la 8 din 8

Subiect: Cum sa te promovezi corect prin Social Media

  1. #1
    Avatarul lui George Ginghina
    George Ginghina este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    5th November 2010
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Vârstă
    30
    Posturi
    823
    Putere Rep
    30


    4 out of 4 members found this post helpful.

    Implicit Cum sa te promovezi corect prin Social Media

    Mi-am propus sa redactez acest tutorial intrucat am observat (chiar si aici pe forum) ca sunt foarte multi indivizi care se intituleaza Social Media Experts dar habar nu au cu ce se mananca treaba asta. Majoritatea sunt bloggeri sau oameni din online, care au invatat sa puna un like box, un buton de "follow me on twitter", eventual niste pluginuri si cred ca asta este. Desi poate parea putin absurd Social Media este un domeniu extrem de complex care a cunoscut o dezvoltare deosebit de rapida si haotica (ca internetul de altfel). In ziua de astazi, incepator fiind, este extrem de greu sa separi informatia corecta fata de cea gresita. Exista niste greseli comune si prezente la foarte multi dintre cei care promoveaza ceva prin Social Media. In randurile de mai jos voi incerca sa realizez un ghid de promovare corecta pentru a evita orice alte discutii in acest sens.

    Pasul 1: Intrebari si raspunsuri

    Cine sunt? Ce ofer? Ce vreau? Ce fac?

    Unii sunt de parere ca primul pas este sa-ti faci o pagina de facebook, un cont de twitter, etc. Total gresit! Intai trebuie sa va analizati pe voi si implicit, sa raspundeti la intrebarile de mai sus. Este foarte important sa spuneti clar si deschis cine sunteti, de ce sunteti prezenti in Social Media, si care este rolul vostru acolo. Acest lucru da senzatia de apropiere, de transparenta, de incredere si poate fi benefic scopului pe care il urmariti.

    Social Media inseamna Facebook, Twitter, Foursquare, Pinterest, si orice alta retea de socializare existenta. Avand in vedere ca Facebook, Twitter si Foursquare sunt (din punctul meu de vedere) cele mai importante si cele care ofera cele mai bune rezultate, voi incerca sa ma axez mai mult pe ele. Desigur, sfaturile pot fi aplicate mai oriunde.


    Pasul 2: Realizarea conturilor

    Daca la Twitter si la Foursquare treaba este relativ simpla, problema apare la facebook. Multi fac confuzie intre pagina si grup. Cum si cand se folosesc acestea?

    Pagina folosim atunci cand avem o afacere, un brand, un proiect pe care il dorim sa il promovam. Exemple in acest sens ar fi companiile gigant gen Coca Cola, Orbit, etc. artistii INNA, Edward Maya, Alexandra Stan, etc. sau practic orice altceva in afara de comunitati. In cazul in care sunteti coordonatorii comunitatii iubitorilor de ceasuri ceasuri-super-mega-smechere.ro obligatoriu se face grup. Acolo se adauga pasionatii (deci nu oricine) si in general oamenii cu un interes comun. Recomand generarea discutii pe tema respectiva, etc.

    O mare greseala des intalnita: NU FOLOSITI CONTURI PERSONALE! Multi am vazut ca fac un cont de om pentru o companie, si incep sa dea friend requesturi. Va garantez eu ca utilizatorul normal de facebook vrea sa fie prieten cu o companie. In general cand intalnesc fac faze de genul imi zic: "Ii dau accept! Cine stie, poate ma scoate la o bere!". NU!

    Pasul 3: Promovarea

    Despre promovarea prin Facebook Ads am vorbit aici, deci nu are nici un sens sa ma apuc si sa rediscut subiectul. Un lucru foarte important este sa va promovati in cat mai multe feluri cu putiinta. Nu bagati bani doar in Facebook Ads si abordati mentalitatea "lasa ca merge asa". Incercati sa atrageti fani prin metode interesante, atractive, iubite de public! In cazul meu cel mai bine au prins concursurile (nu trebuie sa aiba premii semnificative, orice chestie gratis este considerata buna) si avantajele exclusive fanilor pe facebook (un anumit procent de reducere la anumite articole daca e vorba de un magazin, transport gratuit, etc.)

    Twitter si Foursquare se folosesc mai mult pentru prezenta.

    Exista multi useri care au cont pe twitter dar nu au cont pe facebook. Trebuie sa ne adresam si lor cumva, nu? Multi lasa contul de twitter de izbeliste, "ca e bine sa fie acolo". Daca nu aveti chef sa va ocupati separat, de Facebook si de Twitter in parte, indicat ar fi sa realizati sincronizarea conturilor. Recomand verificarea periodica (cel putin o data la 2-3 ore) a fiecarui cont.

    Foursquare se foloseste numai pentru generarea locului pe harta respectiva si pentru gestionarea "check-inului" cu tipuri, imagini, etc. O metoda foarte eficienta, de aplicat la cafenele, cluburi, baruri, sau orice alte institutii este sa dati chestii gratis fiecarui om care da check-in. De exemplu, cand promovam o cafenea din Iasi iar oamenii dadeau check-in pe foursquare automat primeau o cafea din partea casei. Acest lucru a atras nenumarati clienti!

    Pasul 4: Relatia cu clientul

    Este foarte important sa stati cu ochii in patru si sa ii ajutati pe cei care solicita ajutor. Sugerez sa luati o atitudine cat se poate de calma si de profesionala mai ales din cauza faptului ca majoritatea intrebarilor sunt extrem de idioate. Raspundeti la fiecare indiferent ca e pertinenta sau nu! Acest lucru da incredere in brandul pe care voi il promovati si face clientul sa il recomande si prietenilor. Incercati sa fiti comunicativi, sa fiti receptivi si nu in cele din urma, sa fiti utili!
    Ultima modificare făcută de George Ginghina; 22nd April 2012 la 14:50.
    Digital Performance Specialist - realizez campanii de FB, IG, Google si YouTube Ads.
    Ah, ma mai ocup si cu grafica photo si video. Pentru colaborari ma puteti contacta aici.

  2. #2
    Avatarul lui Robert
    Robert este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    94
    Data înscrierii
    7th August 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    46
    Posturi
    4.027
    Putere Rep
    94


    Implicit

    Sunt eu chior, sau te-ai oprit la pasul 1 ?
    Daca te pot ajuta cu un sfat sau daca doresti o oferta de optimizare pentru siteul tau, da-mi un mesaj!

  3. #3
    Avatarul lui George Ginghina
    George Ginghina este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    5th November 2010
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Vârstă
    30
    Posturi
    823
    Putere Rep
    30


    Implicit

    Am apasat butonul "Raspuns Rapid" putin cam prea devreme din pacate. Cu toate astea, am reusit sa completez si sa termin pasii la timp. Am uitat concluzia insa:


    Concluzie

    Scopul vostru nu trebuie sa fie reclama. Scopul trebuie sa fie comunicarea, apropierea de consumator, de client. Este foarte important sa ascultati majoritatea timpului si sa raspundeti tuturor. De asemenea, evitati orice mic amanunt ce poate fi vazut ca SPAM. De cele mai multe ori da groaznic de prost. In final, nu incercati sa manipulati clientul, nu incercati sa-l faceti sa va cumpere produsul! Incercati sa ii ajutati prin profesionalism. Aceasta este cea mai buna metoda de convingere, iar clientul, de cele mai multe ori, este mai destept decat ne asteptam sau vrem noi sa fie.
    Digital Performance Specialist - realizez campanii de FB, IG, Google si YouTube Ads.
    Ah, ma mai ocup si cu grafica photo si video. Pentru colaborari ma puteti contacta aici.

  4. #4
    Avatarul lui Bogdan Calin
    Bogdan Calin este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    45
    Data înscrierii
    14th February 2011
    Locaţie
    Timisoara
    Vârstă
    36
    Posturi
    3.115
    Putere Rep
    45


    Implicit

    Asta mi-a plact:
    Sugerez sa luati o atitudine cat se poate de calma si de profesionala mai ales din cauza faptului ca majoritatea intrebarilor sunt extrem de idioate.
    Intr-adevar, te doare mintea uneori, dar tre` sa fii chill. As adauga linkedin, nu stiu cum de ti-a scapat. De Foursquare nu am auzit, ma poate lamuri cineva in cateva cuvinte? Ti-as da plus, da am "varicela" si nu-ti foloseste.

  5. #5
    Avatarul lui lovelife
    lovelife este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    99
    Data înscrierii
    8th July 2006
    Locaţie
    Galati
    Vârstă
    47
    Posturi
    5.993
    Putere Rep
    99


    Implicit

    Ai de la mine 2 puncte la reputatie pentru ca te-ai straduit
    Foursquare nu este important pentru .ro nu prea a auzit nimeni de el
    Materialul este tradus de undeva?
    Nu ma pricep la SEO dar ma bag in seama

  6. #6
    Avatarul lui George Ginghina
    George Ginghina este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    5th November 2010
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Vârstă
    30
    Posturi
    823
    Putere Rep
    30


    Implicit

    Citat Postat în original de Bogdan Calin Vezi Post
    Asta mi-a plact:


    Intr-adevar, te doare mintea uneori, dar tre` sa fii chill. As adauga linkedin, nu stiu cum de ti-a scapat. De Foursquare nu am auzit, ma poate lamuri cineva in cateva cuvinte? Ti-as da plus, da am "varicela" si nu-ti foloseste.
    Linkedin este relevant da' nu prea. Adica, eu nu-l vad deosebit de important cand e vorba de promovare. Nu sta clientul ascuns acolo si asteapta ca tu sa te promovezi. Intradevar, este o retea de socializare extrem de importanta cand vine vorba de angajari, recrutare, etc., dar asa, pentru promovare domestica nu prea conteaza.

    Foursquare este un serviciu de check-in. Practic, face fix acelasi lucru pe care il face si Facebook Check-In, doar ca intr-un mod mult mai complex. Este de fapt o aplicatie de mobil care iti analizeaza locatia si iti spune ce cafenele, cluburi, baruri, parcuri, magazine, sau chiar locuinte exista pe o raza de 5 km. Daca te afli la una dintre ele apesi butonul Check-In si afiseaza un mesaj gen: "Utilizatorul Bogdan Calin este acum la sediul Seopedia." Pentru fiecare check-in primesti un anumit numar de puncte, si astfel se realizeaza o ierarhie intre prieteni. E foarte misto de folosit daca ai cu cine.

    Ti-as da plus, da am "varicela" si nu-ti foloseste.
    Mersi foarte mult. Feedbackul conteaza mai mult. Oricum, sper sa te fi ajutat!

    Citat Postat în original de lovelife Vezi Post
    Ai de la mine 2 puncte la reputatie pentru ca te-ai straduit
    Foursquare nu este important pentru .ro nu prea a auzit nimeni de el
    Materialul este tradus de undeva?
    Ai fi surprins sa afli cati utilizatori de foursquare sunt in Romania. Cel putin in randul prietenilor mei suntem 20-30 pe putin. Ba mai mult, in ultima vreme vad ca incepe sa fie folosit de tot felul de vedete autohtone gen OLiX si Dan Fintescu de la Kiss FM, Marian Dinculescu de la Radio 21, etc.

    Mersi pentru reputatie. Nu, materialul nu e tradus.

    P.S.: Vroiam de mult sa-ti spun! Imi place noul tau avatar!
    Ultima modificare făcută de George Ginghina; 22nd April 2012 la 15:11.
    Digital Performance Specialist - realizez campanii de FB, IG, Google si YouTube Ads.
    Ah, ma mai ocup si cu grafica photo si video. Pentru colaborari ma puteti contacta aici.

  7. #7
    Avatarul lui Bogdan Calin
    Bogdan Calin este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    45
    Data înscrierii
    14th February 2011
    Locaţie
    Timisoara
    Vârstă
    36
    Posturi
    3.115
    Putere Rep
    45


    Implicit

    Suna extrem de interesant Foursquare, mersi frumos de explicatii. Plus ca, am uitat sa mai spun, exemplul (real) dat de tine mai sus (oferitul cafelei pentru un simplu clic) mi se pare foarte inventiv si el. Era intr-un timp in Timisoara o cafenea (care s-a inchis) foarte tare care iti oferea gratuit o cafea (frappe) zilnic (cand zilnic, ma refer chiar la zilnic). Tin minte ca mergeam in fiecare zi, cum era cafeaua aia, te "durea" inima de placere. Singura conditie era sa ai peste 18 ani.

  8. #8
    Avatarul lui George Ginghina
    George Ginghina este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    5th November 2010
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Vârstă
    30
    Posturi
    823
    Putere Rep
    30


    Implicit

    Citat Postat în original de Bogdan Calin Vezi Post
    Suna extrem de interesant Foursquare, mersi frumos de explicatii. Plus ca, am uitat sa mai spun, exemplul (real) dat de tine mai sus (oferitul cafelei pentru un simplu clic) mi se pare foarte inventiv si el. Era intr-un timp in Timisoara o cafenea (care s-a inchis) foarte tare care iti oferea gratuit o cafea (frappe) zilnic (cand zilnic, ma refer chiar la zilnic). Tin minte ca mergeam in fiecare zi, cum era cafeaua aia, te "durea" inima de placere. Singura conditie era sa ai peste 18 ani.
    Pai ceva de genul faceam si noi. Am militat in fata patronului sa puna un router Wi-Fi (n-avea pana la momentul respectiv pe motiv ca e scump, ca aia, ca ailalta, etc.) si intr-un final l-am convins. O cafea are un pret nesemnificativ. Lumea venea strict pentru ceasca aia gratuita dar si pentru atmosfera foarte misto pe care reuseau sa o creeze. Faptul ca se bateau in Check-inuri si veneau tot mai des ca sa-si fure unul altuia mayorshipul (e o chestie, daca dai cele mai multe check-inuri intr-un anumit loc devii mayor) pe noi ne ajuta teribil de mult. Cafeneaua inca mai functioneaza, insa oferta cu cafeaua nu mai e de actualitate.
    Digital Performance Specialist - realizez campanii de FB, IG, Google si YouTube Ads.
    Ah, ma mai ocup si cu grafica photo si video. Pentru colaborari ma puteti contacta aici.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 3rd January 2011, 20:05
  2. Impactul Social Media asupra SEO; tehnici de promovare in SM
    De Andrei S în forumul Discutii Social Media
    Răspunsuri: 15
    Ultimul Post: 28th December 2010, 15:56
  3. Integrare social media in site de prezentare
    De marti în forumul Discutii Social Media
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 16th December 2010, 12:01
  4. Integrare social media in site de prezentare
    De marti în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 16th December 2010, 12:01

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •