Cat de important mai este in acest moment diversitatea IP-urilor siteurilor pe care se posteaza articole cu link (IBL) pentru un site/pagina promovat SEO?
Acum aproape 2 ani am avut nevoie pentru un proiect (3 expresii de cuvinte cheie, doar cateva firme care vindeau acel produs/serviciu, cautari putine lunare, concurenta mare = pagini din siteuri cu autoritate buna pentru primele pagini) si am rugat pe cineva (un prieten) sa-mi publice articole cu link pe 8 siteuri de-ale lui: 2 pe wordpress.com si 6 domenii .ro din care 5 pe acelasi IP.
Respectivul este un specialist intr-un domeniu conex domeniului promovat (a facut un test distribuind pe contul sau de linkedin unul din articolele mele si a obtinut vreo 800-900 de accesari in 4 ore) si nu are nicio treaba cu marketingul online. Siteurile respective existau separat fiindca aveau fiecare o tematica si un public anume, nu ffindca voia el sa aiba cat mai multe siteuri.
Desi nu acesta era scopul. in cateva luni "m-am trezit" ca aproape toate articolele se situau in paginile 2-4 pentru expresia principala, zona in care au ramas circa un an de zile.
Intrebarea e daca ati observat daca mai conteaza sau nu IP-ul siteurilor (al surselor de link) pentru Google.
Sunt in faza in care trebuie sa iau o decizie daca sa imi imprastii din nou siteurile satelit sau nu. E un mic efort: comanda online, receptie si plata factura proforma, primire facturi originale (unii nu le mai trimit dupa plata, nu dau nume) si inregistrarea in contabilitate, transfer siteuri, urmarire uptime, atentie la factura de reinnoire (unele sunt de valoare dubla sau tripla in anul urmator) unele firme dispar de pe piata in 2 ani de zile si tb sa reiau procesul samd.
http://forum.seopedia.ro/hosting/329...et-1-euro.html