Pagina 1 din 4 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 32

Subiect: SEO vs. SEM (publicitate platita)

  1. #1
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    37
    Posturi
    976
    Putere Rep
    37


    Implicit SEO vs. SEM (publicitate platita)

    Am vazut ca in threadul SEM - Informatii generale discutiile au alunecat spre o alta problema, care, tocmai pentru ca este extrem de interesanta, consider ca trebuie dezvoltata intr-un thread separat.

    Asadar, pentru crearea unei imagini pe net, care sa aduca trafic si vanzari, considerati ca trebuie accentuate eforturile spre SEO sau spre publicitate platita? Bineinteles, nici eu nu sunt extremist, in sensul ca trebuie sa alegem una dintre metode, insa totusi, care ar fi cea mai eficienta, din punctul de vedere al raportului dintre investitie si castiguri?
    Ultima modificare făcută de meetzah; 21st July 2008 la 16:46.
    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  2. #2
    Avatarul lui Marius Mailat
    Marius Mailat este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    16th November 2005
    Vârstă
    46
    Posturi
    1.818
    Putere Rep
    38


    Implicit

    Pai intrebarea nu poate avea decat un raspuns. Tu spui de raport investitie/castiguri.

    SEO = investitie 0 => castig "fara numar"
    SEM = investitie "fara numar"/3 => castig "fara numar"

    PS: Scuze de gluma manelista ce mi-am permis-o.
    Directory Submitter - soft de inscriere in 4500 de directoare straine si 1025 romanesti
    Anunturi - soft de inscriere in 500 de siteuri de anunturi

  3. #3
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    61
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.974
    Putere Rep
    61


    Implicit

    Amandoua au rolul lor.

    Insa eu consider ca bugetele mari pe PPC, sunt doar atunci cand deja ai un brand bine dezvoltat, si doar il intretii.
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  4. #4
    Avatarul lui loredan
    loredan este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    10th May 2007
    Locaţie
    London, UK
    Vârstă
    46
    Posturi
    67
    Putere Rep
    31


    Implicit

    Depinde de bugetul fiecarei companii si de ceea ce se urmareste "short term" si "long term".

    Indicat ar fi sa se foloseasca PPC la inceputul unui proiect daca se dovedeste a fi profitabil si in acelasi timp sa se lucreze la optimizare organica. Odata ce ai ajuns pe prima pagina organic, ai trafic si faci vanzari, poti renunta la PPC

  5. #5
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    37
    Posturi
    976
    Putere Rep
    37


    Implicit

    Desi threadul e vechi de o luna, o s apostez aici, pentru ca este ontopic. Tocmai am primit newsletterul de la Searchengineworld.com si am gasit un grafic foarte interesant care ilustreaza raportul dintre campaniile SEO si PPC in raport cu ROI, pe termen lung.

    Concluzia este ca o campanie SEO bine facuta, este destul de scumpa, iar rezultatele nu apar imediat. Pe de alta parte o campanie PPC are rezultate imediate, poate cu costuri mai reduse decat o campanie SEO, insa aceste rezultate se mentin doar atata timp cat sunt sustinute de bugetul de promovare.

    In timp insa (nu se precizeaza perioada, pentru ca aceasta variaza foarte mult, de la caz la caz), o campanie SEO aduce mult mai multe rezultate, la costuri ce tind practic spre 0.

    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  6. #6
    Avatarul lui mike_ppc
    mike_ppc este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    7th September 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    47
    Posturi
    839
    Putere Rep
    33


    Implicit

    Citat Postat în original de meetzah Vezi Post
    In timp insa (nu se precizeaza perioada, pentru ca aceasta variaza foarte mult, de la caz la caz), o campanie SEO aduce mult mai multe rezultate, la costuri ce tind practic spre 0.
    Partea asta nu am inteles-o. Adica, ok, CPO scade la SEO, dar volumul de conversii e relativ limitat. Pe cand, cu PPC (teoretic) poti creste traficul si conversiile functie de bugetul alocat.
    Nu cred ca sunt mai bucuros sa am 10 conversii cu un CPO de 1Eur decat 50 de conversii cu un CPO de 10Eur, daca eu la o conversie am un castig de 15 Eur.

  7. #7
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    37
    Posturi
    976
    Putere Rep
    37


    Implicit

    ideea care reiese din grafic e ca la SEO bagi bani la inceput sa-l faci (programator, designer, cumperi linkuri, etc.) iar apoi, cand astea isi fac efectul, ai conversii, fara sa mai investesti bani sa aduci oameni pe site (pentru ca acestia vin prin motoarele de cautare).

    pe de alta parte, cu PPC ai conversii si trafic doar atata timp cat bagi bani il campanie. cum te-ai oprit, cum se observa o scadere drastica in ambele.
    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  8. #8
    Avatarul lui mike_ppc
    mike_ppc este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    7th September 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    47
    Posturi
    839
    Putere Rep
    33


    Implicit

    Citat Postat în original de meetzah Vezi Post
    ideea care reiese din grafic e ca la SEO bagi bani la inceput sa-l faci (programator, designer, cumperi linkuri, etc.) iar apoi, cand astea isi fac efectul, ai conversii, fara sa mai investesti bani sa aduci oameni pe site (pentru ca acestia vin prin motoarele de cautare).

    pe de alta parte, cu PPC ai conversii si trafic doar atata timp cat bagi bani il campanie. cum te-ai oprit, cum se observa o scadere drastica in ambele.
    Meetzah, cu tot respectul, nu la asta m-am referit. Ce spui tu e foarte corect si reprezinta ideea de baza - care poate fi comentata mai departe.
    Pentru a reveni la subiect, de ce sa aduca SEO rezultate mai bune pe termen lung daca mentin campania de PPC online ?
    Singura diferenta mi se pare variatia costului, mai constant la PPC si descrescator la SEO (insa la inceput faci un efort mai mare, iar periodic e posibil sa mai ai "varfuri" de cost - functie si de impredictibilitatea Google).
    Accentuez pe faptul ca o campanie de PPC o opresti numai daca nu merge bine si nu o poti aduce in anumiti parametri. In rest, ce motive ai avea sa o stopezi ? Si pana la urma, nu CPO, nu rata profitului, nu costul sunt importante, ci profitul.

  9. #9
    Avatarul lui meetzah
    meetzah este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    1st October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    37
    Posturi
    976
    Putere Rep
    37


    Implicit

    imi pare rau daca am inteles gresit.
    este corect ce spui.

    graficul se refera la strategiile pe termen lung. nu spune ca este mai bine intr-un fel si mai rau in alt fel. este prezentata in mod grafic, mai usor de inteles, o tendinta observata de ei, ramanand insa la latitudinea fiecaruia sa decida ce solutie doreste sa foloseasca in businessul sau.
    DWF - Servicii complete de optimizare seo. Vezi oportunitatile de cariera in cadrul DWF.

  10. #10
    Avatarul lui mircea.armeanu
    mircea.armeanu este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    28th May 2008
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    36
    Posturi
    7
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Eu cred ca totul depinde de buget.
    E clar ca o firma mica, cu un site nou, vor apela la metoda mai putin costisitoare, si anume SEO, dar pe masura ce se vor impune pe piata si vor avea un profit semnificativ, isi vor permite sa plateasca pentru internet marketing...
    Deci ordinea ar fi SEO si apoi SEM...si totusi cred ca asta ar trebui sa fie ordinea logica, adica mai intai iti optimizezi siteul si apoi incep sa platesti pentru promovarea lui...oricum sa nu ma intelegeti gresit , cred ca SEO si SEM se completeaza reciproc...o promovare adevarata nu se face numai cu SEO sau numai cu PPC sau numai cu link building...
    Ultima modificare făcută de mircea.armeanu; 27th August 2008 la 15:32. Motiv: o greseala gramaticala

Pagina 1 din 4 123 ... UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. reclama platita si de la textad.traficdublu
    De lixor în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 44
    Ultimul Post: 1st January 2009, 13:17
  2. Publicitate
    De lucianvl în forumul Link-uri/Bannere
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 11th March 2008, 16:22
  3. Publicitate
    De jeremy în forumul Link-uri/Bannere
    Răspunsuri: 7
    Ultimul Post: 6th December 2007, 21:43
  4. rate de conversie pe vizitatorii veniti prin reclama platita
    De MarianD în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 6
    Ultimul Post: 5th November 2006, 23:42
  5. Publicitate TV
    De Kordell în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 6th August 2006, 17:10

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •