Rezultate 1 la 4 din 4

Subiect: Primii pasi pentru un prim magazin online...

  1. #1
    Avatarul lui Prometeu
    Prometeu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    27th October 2007
    Posturi
    1.434
    Putere Rep
    30


    Implicit Primii pasi pentru un prim magazin online...

    Inainte sa deschid acest topic m-am documentat destul de mult(atat pe forum cat si in alte parti) cand vine vorba de magazine online.
    Initial vroiam sa imi fac propriul magazin, dar un prieten de familie mi-a propus sa fac o varianta "online" a produselor sale (avand mai multe magazine in diferite mall-uri). In mare comercializeaza haine, accesorii si cadouri, cele din urma o nisa unica pe piata online din Romania.
    Tot ce voi face voi face in numele S.R.L-ului detinut de el. Este ceva ce ar trebui sa am in vedere din punct de vedere legal atunci cand vine vorba ca va incepe sa comercializeze online ? Ceva acte in plus, aprobari,etc ? [nu de alta da la birocratia care exista in Romania totul este posibil.]
    Lasand la o parte partea legala, ma intereseaza care sunt pasii ce trebuiesc urmati pentru a deschide si a gestiona un magazin online, sperand in acelasi timp ca acest topic sa ajute si alti useri.
    DIn punctul meu de vedere pasii ar fi urmatorii, va rog sa ma completati, sa ma corectati :
    1. Cumpararea unui domeniu, asigurarea host-ului.
    Acest pas era evident, nu stiu ce mai trebuie precizat aici. Un domeniu .ro cred ca ar fi obligator pentru succesul site-ului, un host serios, un nume usor de retinut, "placut urechii".

    2. Instalarea unui script, modificari la design, structura, accesiblitate, termeni si conditii.
    Sincer sa fiu nu stiu ce sa aleg intre OScommerce si Zencart, nu am mai lucrat cu ele si inca sunt in ceata cand vine vorba de cele 2 scripturi. Am inteles ca totusi ar fi de preferat OScommerce care are o comunitate mai mare, si avantajele aferente acestui lucru.Poate ma puteti ajuta aici.
    Design-ul- evident ceva placut, nu sofisticat, ce trebuie sa ofere incredere vizitatorului.
    Structura, acesibilitate- pasii pentru cumpararea unui produs nu trebuie sa fie complicati pentru utilizator , cautarea produselor sa fie eficienta, cat mai multe detalii oferite pentru fiecare produs, ajutati-ma cu ce ar mai trebui sa am in vedere aici.
    Trebuiesc prezentate de asemenea Termenii si Conditii clare, date de contact ale firmei, de asemenea pentru a oferi incredere utilizatorului sau chiar pentru a putea contacta usor distribuitorul.
    3.Procesor plata cu card. Modalitati plata
    Trebuie sa aleg si un procesor pentru plata cu cardul. Aici nu prea stiu chiar asa de multe, din cate am inteles am de ales intre epayment.ro si procesor.ro , tind sa merg pe mana celor de la epayment.ro , imi ofera mai multa incredere.
    O intrebare, pentru Romania, as putea folosi Google Checkout ? Eu unul as avea mai multa incredere cand as auzi ca fac plata "prin Google" iar comisioanele sunt mici de asemenea.
    Pentru plata cu cardul mai trebuie sa am in vedere ceva ?
    Modalitati de plata: cardul desigur, prespun ca plata ramburs. Insa intre cele doua ce este de preferat ? Parca as merge doar pe una din variante. Prima varianta imi ofera mie avantaje, neputand sa primesc "comenzi false" , pe cand cea de a doua ofera incredere utilizatorului, mai ales ca magazinul va fi nou in Romania. Cu Paypal nu are rost sa ma mai complic, nu?

    Cred ca odata cu toti acesti pasi urmati, site-ul este sa zicem terminat si pot incepe sa promovez magazinul si sa atrag clienti.
    In etapa urmatoare nu am experienta atat de mare si cred ca pentru inceput, dupa ce o sa am ceva campanii de link building, pe langa clasicele directoare, ceva reviewuri platite pe bloguri , inscriere in ceva shopsearch-uri si altceva nu imi trece prin minte. Deci dupa toate acestea cred ca voi apela la Adwords.
    Alta modalitate de a-mi promova produsele nu stiu. Cateva pareri despre Adwords in Romania cand vine vorba de magazine online? Rata conversii per click care este ? Ma pot astepta la vanzari cu ajutorul Adwords sau este o pierdere totala de venit. Care ar fi alternativele? Exista posibilitatea de a avea "pay per sale" la noi ?

    Dupa cum ati observat nu stiu chiar asa de multe , mai ales ca pana acum m-am documentat d.p.v legal pentru a-mi deschide un S.R.L si de toate acestea am scapat.
    Deci va rog ajutati-ma cu completari si corectati-ma acolo unde este cazul.

    Va multumesc mult!

  2. #2
    Avatarul lui Manuela
    Manuela este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    9th January 2008
    Posturi
    9
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Salut,

    Din punctul meu de vedede, trebuie sa ai in vedere urmatoarele aspecte:

    - alegere domeniu si hosting, asa cum ai spus. Aici trebuie sa alegi insa solutia de hosting cu grija. Fiind vorba de un magazin online, trebuie sa te uiti cu atentie la limita de trafic, sa existe suport pentru baze de date si sa aiba un uptime cat mai mare (99,8% este un minim acceptabil din cate stiu eu, nu sunt om tehnic)

    - structura site-ului care trebuie sa tina cont de produsele pe care le vei oferi si de publicul tinta. Este probabil capitolul caruia trebuie sa ii aloci cel mai mult timp pentru ca site-ul este si canal de comunicare si de vanzare si de promovare. Cateva dintre lucrurile de care trebuie sa tii cont:
    - in primul rand, informatii actuale despre stocuri
    - afisarea corecta a preturilor si trebuie sa mentionezi daca include sau nu TVA si taxa de transport. Afisarea unui pret pe site si a altui pret in momentul platii este cauza principala de abandon
    - descrierea detaliata a produselor cu poze relevante
    - filtrele de cautare a produselor. Ca tot vinzi si haine, am dat odata peste un magazin online care ofera asa: filtru de cautare dupa marime, dupa culoare, dupa stil, dupa ocazie, dupa pret
    - alte functionalitati utile cum ar fi, in cazul magazinelor de haine, cabina de proba virtuala, sfaturi. Continutul relevant si complet arata ca stii ce faci si construieste incredere.
    - optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare
    - atentie la greseli de ortografie, la viteza de incarcare a paginilor, la datele de contact
    - nu uita sa introduci pagini despre livrare, plata si comanda.
    Un search pe google o sa arate o multime de materiale legate de usability de care trebuie sa tii cont.

    - alegerea solutiei pentru shopping cart: o poti dezvolta intern sau poti folosi o solutie dezvoltata de altii. Acum, recunosc, nu stiu diferenta intre OSCommerce si Zencart, ii las pe altii sa se pronunte. Studiaza mai multe variante si vezi care e cea mai buna. Iar daca nu ai un magazin foarte complex si nu vrei sa investesti de la inceput multe resurse, poti folosi o perioada, pana vezi cum merg vanzarile, shopping cart-ul procesatorului si pe urma decizi ce faci in continuare.

    - Logistica: furnizorii, disponibilitatea produselor in stoc, metode si conditii de livrare - trebuie sa le stabilesti, pentru ca in online lucrurile nu se intampla ca in offline. Acestea sunt aspectele la care se inregistreaza cele mai multe plangeri.

    - Metodele de plata - nu e bine sa ai doar o metoda, e bine sa le ai pe toate: plata online prin card are ca principal avantaj faptul ca iti iei banii imediat, prin urmare scade foarte mult riscul sa pierzi cumparatorul pe drum; plata ramburs este in continuare metoda preferata de cumparatori deci trebuie sa exista - atentie insa la firma de curierat; plata prin transfer bancar este preferata in general de firme, dezavantajul pentru tine este ca nu intra banii imediat, microplatile sunt in general pentru produse cu valoare mica, de cele mai multe ori cu livrare electronica deci la tine nu cred ca se preteaza, PayPal este o optiune, putin raspandita in Romania pentru moment.

    In ceea ce priveste alegerea furnizorului de solutii de plata online, ar trebui sa te gandesti la urmatoarele: daca este sau nu recunoscut in Romania, care sunt bancile cu care lucreaza, ce servicii ofera (de implementare, de suport etc), cum se face decontarea, daca ofera sau nu servicii antifrauda, ce alte functionalitati iti ofera, comisionul. O idee buna este sa pui pe hartie ce doresti de la un astfel de partener si sa vezi cine ce ofera

    - Promovarea - planul de promovare trebuie luat in calcul de la inceput, nu dupa ce l-ai lansat. Si trebuie bugetat de la inceput. Foarte multi nici nu se gandesc la promovare inainte de lansare si nici nu aloca buget pentru asta, ceea ce e o greseala. Stabileste cum vrei sa te promovezi si pe urma pune un buget pe fiecare metoda in parte.

    Inainte de asta, trebuie sa faci insa cateva lucruri: stabileste publicul tinta. Stiu ca suna ca din cartile de marketing, dar pe bune - daca nu stii cui te adresezi vei vorbi pentru toti si nu asculta nimeni. Pe urma, trebuie sa fii sigur ca site-ul tau e pus la punct: SEO (un site optimizat iti aduce trafic gratuit), utilizabilitate, continut, design tot tot tot.

    Apoi vin metodele de promovare care sunt o gramada, atat online cat si offline. Mizeaza insa pe online: bloguri, comunitati, cataloage online, campanii PPC, cupoane de reduceri, bannere pe alte site-uri, parteneriate cu alte magazine online, cross selling, bundle etc.

    Sunt multe lucruri pe care le poti face pe parcurs, dar incepe cu un plan puternic de care sa te tii, cu o solutie buna si cu un site foarte bine construit. Pe urma poti dezvolta.


    Manuela Stoica
    GECAD ePayment

  3. #3
    Avatarul lui IRQ
    IRQ
    IRQ este deconectat Guest
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    16th July 2008
    Posturi
    124
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Citat Postat în original de Prometeu Vezi Post
    In mare comercializeaza haine, accesorii si cadouri, cele din urma o nisa unica pe piata online din Romania.

    Care e nisa? Ca e full de accesorii si cadouri ....
    Ultima modificare făcută de IRQ; 20th November 2008 la 17:57.

  4. #4
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    42
    Posturi
    431
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Ca sa nu fac copy paste iti recomand sa citesti si aici inainte sa te apuci .

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Chat online pe un magazin online - impact?
    De kevinro în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 37
    Ultimul Post: 10th May 2014, 10:03
  2. Magazin online, de ce am nevoie?
    De Cristi G în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 16
    Ultimul Post: 29th March 2010, 03:18
  3. magazin online
    De flory în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 30th June 2007, 13:06
  4. Magazin online... Cum?
    De ElioS în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 1st April 2007, 03:29
  5. Primii virusi pentru Vista !
    De Toto în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 7th October 2005, 02:47

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •