Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 28

Subiect: O solutie simpla pentru un magazin online profitabil

  1. #1
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    830
    Putere Rep
    47


    1 out of 2 members found this post helpful.

    Implicit O solutie simpla pentru un magazin online profitabil

    E o solutie simpla, dar trebuie inteleasa intai problema. Nu merge in toate situatiile, dar e ceva ce ar trebui poate luat in considerare. Nu e o solutie completa, doar o idee care poate fi salvatoare, si pe care de obicei nu o luam in considerare.

    Am ajuns la aceasta solutie mai demult facand un plan de afaceri pentru mai multe idei de magazine virtuale pe care doream sa le infiintez (a, si a trebuit sa trec si pe sub nasul unor bancheri scortosi planul de afaceri), si la care tinta simpla dar greu de atins, era un profit semnificativ pentru fiecare magazin.

    Problemele uzuale ale unui magazin virtual, nou lansat:

    - De obicei proprietarul nu are foarte multi bani (altfel s-ar apuca poate, sa construiasca o fabrica, sau sa aduca vapoare cu marfa din China)
    - Dimensiunea nisei este limitata, iar posibilitatile magazinului de a lua o felie din acea nisa sunt iarasi limitate. Uzual poti avea un numar de x clienti pe zi si asta e (cel putin o vreme).
    - Cota de adaos este limitata. Este de fapt diferenta intre pretul pe care ti-l ofera furnizorul la achizitie, si pretul de piata al produsului tau. Este greu, daca nu imposibil pentru un magazin virtual fara un brand puternic, sa vanda peste pretul pietei. Deci castigurile sunt limitate.
    - Concurenta este uzual puternica, iar de obicei supravietuieste cel care are costurile cele mai mici.
    - Principala problema sunt costurile fixe. Ca sa ai un magazin virtual normal, iti trebuie un sediu (cat de mic) la care platesti chirie, birou, acces la internet, calculator, imprimanta, contabil, un om caruia ii platesti salariul si impozitele, iti mai trebuie contract de curierat la care platesti costuri de transport, ai costuri de aprovizionare cu marfa (nu toti furnizorii ti-o livreaza la nas, mai ales cand faci comanda de 50 lei) etc.

    La prima vedere sunt costuri individuale mici (exceptand chiria si salariile poate) insa cand le aduni pe toate iese o suma de speriat. Cei care au facut deja calculul stiu asta.

    Va dau un exemplu insa cum se poate face profitabil un magazin virtual, care uneori poate fi singura solutie puternica de reducere a costurilor si implicit solutie de profit. Ideea este sa nu faci un singur magazin, ci doua, in aceeasi locatie. Ideea este insa sa fie complet diferite ca si nisa, pentru a atrage vanzari din ambele nise. (poti face si 3 sau 4, depinde cat te tin balamalele)

    Exemplu: sa zicem ai costuri de 5000 ron pe luna, iar magazinul 1 produce cei 5000 ron. Adaugand inca un magazin virtual pe aceeasi locatie, pe un alt segment, costurile tale fixe vor fi cam aceleasi (poate 200 ron in plus, depinde de caz), insa castigurile vor fi duble. Cu alte cuvinte in loc sa castigi 5000 ron si sa ai profit zero, poti avea 5000 de ron in buzunar, adica aproximativ 1000 euro profit brut. De la un nivel incolo poate vei mai avea nevoie de un om in plus, dar in acel moment oricum vei avea profit deci se va justifica.

    Ai doar o investitie initiala mai mare de timp in doua situri in loc de unul, si un pic mai multa munca de intretinere.

  2. #2
    Avatarul lui Serban Cristian
    Serban Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    72
    Data înscrierii
    1st November 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    42
    Posturi
    4.328
    Putere Rep
    72


    Implicit

    Probabil ca dublarea costurilor de stoc, contabilitate si livrare ( ti le am enumerat pe cele mai mari ) iti scapa din vedere
    Daca, sa zicem, 20 comenzi ti le procesezi sigur, la 40 vei avea nevoie de un salariat in plus ( cifrele sunt un ex ).

    De fapt, cheltuiala comuna poate fi data de acelasi spatiu, in cazul in care nu ai produse voluminoase. De rest, costurile cresc exponential: contabilitate, curier, telefoane, hosting, doua stocuri de produse, bla bla.

    Desigur, daca discutam de magazin cu 1-2 comenzi pe zi, poti sa o faci de acasa, cu o cartela prepay si sa tii contabilitatea primara chiar tu. Dar nu cred ca profitul este semnificativ.

  3. #3
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    830
    Putere Rep
    47


    Implicit

    Citat Postat în original de Kidu Vezi Post
    Probabil ca dublarea costurilor de stoc, contabilitate si livrare ( ti le am enumerat pe cele mai mari ) iti scapa din vedere
    Daca, sa zicem, 20 comenzi ti le procesezi sigur, la 40 vei avea nevoie de un salariat in plus ( cifrele sunt un ex ).

    De fapt, cheltuiala comuna poate fi data de acelasi spatiu, in cazul in care nu ai produse voluminoase. De rest, costurile cresc exponential: contabilitate, curier, telefoane, hosting, doua stocuri de produse, bla bla.

    Desigur, daca discutam de magazin cu 1-2 comenzi pe zi, poti sa o faci de acasa, cu o cartela prepay si sa tii contabilitatea primara chiar tu. Dar nu cred ca profitul este semnificativ.
    Si totusi, daca pui lucrurile pe hartie, vei ajunge probabil la profit.

    Asta pentru ca principala problema nu este ca ai tine oamenii de vanzari in priza sa vanda continuu intr-o disperare. E greu de asteptat asta la un magazin startup. Si salariile sunt un cost mare in orice firma, chiriile la fel. Omul de la vanzari trebuie incarcat la capacitatea lui, ca sa nu platesti salariul degeaba si sa faci pierderi.

    De fapt, partea cea mai problematica este procentul din felia de piata pe care o poti ataca. Daca folosesti seo de exemplu, esti limitat de numarul de vizitatori pe care il atrage situl tau.

    Exemplu: Daca ai costuri de 80 de lei si castigi 75, esti falimentar. Daca ai costuri de 120 de lei(sa zicem, prin adaugarea costurilor suplimentare) si maresti (prin al doilea magazin) veniturile la 150 de lei, ai 30 de lei profit. Cifrele nu mint.

    Edit: Dealtfel, stiu deja vreo doua cazuri care aplica solutia asta. Unul este chiar o fosta firma care mi-a apartinut partial candva, si din care m-am retras la un moment dat.

  4. #4
    Avatarul lui Sorin Frumuseanu
    Sorin Frumuseanu este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    54
    Data înscrierii
    2nd August 2005
    Locaţie
    Orsova
    Vârstă
    47
    Posturi
    3.942
    Putere Rep
    54


    Implicit

    Sa vad si eu un magazin care are profit in primele 6 luni.
    Credinta la institutiile specializate. Aici facem Servicii de seo
    Mi se spunea 1nesco

  5. #5
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    830
    Putere Rep
    47


    Implicit

    Citat Postat în original de 1nesco Vezi Post
    Sa vad si eu un magazin care are profit in primele 6 luni.
    Am avut unul care au avut profit practic din prima luna. Plan de afaceri pus la punct in detaliu.

    In prezent am finantat un startup intr-un alt oras. Este la doua luni de cand a inceput, si a ajuns la punctul zero, isi acopera costurile. Urmeaza profitul.

    Edit: Este mai simplu sa sustii ca nu se poate. Atata vreme cat gandesti negativ, chiar nu se va putea.

  6. #6
    Avatarul lui bogdancercel
    bogdancercel este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    16
    Data înscrierii
    24th April 2012
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    43
    Posturi
    174
    Putere Rep
    16


    Implicit

    de putut sigur se poate. modelul promoat mai sus sufera doar prin faptul ca este expus cumva intr-un mod ideal. Matematic, da, este posibil sa se intample asa, functioneaza intr-o logica a cifrelor, singurul lucru care nu-mi place tine de competenta de a vinde ceva cumva diferit. Din cate inteleg modelul de biznis asta promoveaza: cel putin doua magazine cu profiluri diferite in care unul poate finanta cheltuielile, iar celelalt poate produce profit (bineinteles cele doua cumulate, nu gandite separat). problema cred ca intervine atunci cand ar trebui si pus in opera: ce fel de magazine, ce sa vanda? Cred ca un client (din ce in ce mai multi) este interesat si atras si de consultanta ce i se ofera, sfaturile pe care magazinul i le aduce pentru a-i valida o idee sau, de ce nu, a-l indrepta spre alt produs. In cazul acesta, cu cat nr. magazinelor este mai mare (si daca vorbim doar de aceeasi echipa) cu atat nivelul de competenta va fi mai scazut. Pentru inceput, la cifre mici, modelul poate fi functional, insa nu-i dau sanse de a ajunge intr-o zona remarcabila. Exact cum spunea si Kidu, la 10-20 de comenzi ne descurcam, dar mai departe? Cand stim ca "suntem pe cai mari" si decidem sa angajam competente?

  7. #7
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    830
    Putere Rep
    47


    Implicit

    Am aplicat aceasta metoda, si a functionat. Ii stiu si pe altii care au aplicat-o, si a functionat.

    Intalnesc exemple si in jurul meu. In apropierea sediului nostru, este o firma mai mica, probabil vreo cinci angajati si un spatiu cat doua camere. Acea firma are 3 magazine virtuale nisate, in acelasi sediu. Nise diferite, domeniul vag asemanator dar totusi clar diferite. La usa sunt plasate cele 3 pancarte cu cele 3 situri. Oamenii din interior sunt relaxati. Clienti au, fara sa se rupa in munca, atitudinea este ca de vacanta.

    Am verificat rezultatele acestei firme, stabila de mai multi ani. Au cifra de afaceri ok, si o cota de profit formidabila. Patronul acestei afaceri poate sta linistit in Bali cat si cand doreste.

    Ideea asta nu este solutia in intregime. O solutie contine multe elemente, inclusiv diminuarea potentialelor efecte secundare ale unei idei bune. Faptul ca nu pot veni cu o solutie ideala (nu exista asa ceva, fiecare este personalizata) nu inseamna ca ideea in principiu nu este buna.

    --- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")

    Cred ca acestui forum ii trebuie o sectiune de Learning. Sau, Cum sa faci Afaceri (ecommerce sau nu). Ar merge si ca subdomeniu la e-commerce. Poate ma aude/citeste vreun administrator al forumului si o considera o idee buna (sper).

    Un loc in care cei care stiu, sa poata expune idei elaborate despre lucruri pe care le-au testat si functioneaza.

    Gandesc asa: Un magazin online este un business ca si oricare alt business, cu multiple subdomenii complet diferite care trebuie sa functioneze ca un angrenaj bine uns (de la finante si finantare, marketing, vanzari, resurse umane, management....) si problemele mari, din ce am vazut eu, nu stau la seo sau PPC - aici in general se descurca majoritatea - ci la lipsa de cunostinte din celelalte domenii.

  8. #8
    Avatarul lui Serban Cristian
    Serban Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    72
    Data înscrierii
    1st November 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    42
    Posturi
    4.328
    Putere Rep
    72


    1 out of 1 members found this post helpful.

    Implicit

    esti poet.

    Trei magazine online in doua camere cu 5 angajati. Atmosfera de vacanta in cele doua camere si nimeni nu se rupe cu munca. Cifra de afaceri si profit formidabil. E posibil. Daca vinzi cocaina, uraniu si diamante cred ca e foarte posibil. Mai ales daca vinzi in strainatate.

    Trei magazine online ce vand in Romania, catre clienti romani, cu angajati romani, cu legile romanesti, beneficiind de servicii romanesti bancare, de curierat, etc nu vor avea niciodata atmosfera de vacanta in 2 camere cu stocuri, calculatoare si telefoane, cu contabil, cu oamenii care raspund la telefoane, ambaleaza comenziile, printeaza awb uri, suna ptr confirmare, etc.

    Expeditiile a trei magazine online, pregatite de cativa angajati, vor fi livrate de cuieri indolenti, care uita sau nu mai are timp sa treaca sa ia coletele, catre clienti indolenti. Care comanda in seara asta si a doua zi dimineata cand ii ajunge comanda la usa s-a razgandit.

    Si as putea continua, cu multa experienta in spate si sute de exemple. Citind primul post al tau, m-as repezii sa spun ca nu ai absolut nici un fel de idee despre cum functioneaza magazinele online romanesti. Dar te as jigni. Asa ca ma repet, esti poet

  9. #9
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    830
    Putere Rep
    47


    Implicit

    Citat Postat în original de Kidu Vezi Post
    esti poet.

    Trei magazine online in doua camere cu 5 angajati. Atmosfera de vacanta in cele doua camere si nimeni nu se rupe cu munca. Cifra de afaceri si profit formidabil. E posibil. Daca vinzi cocaina, uraniu si diamante cred ca e foarte posibil. Mai ales daca vinzi in strainatate.

    Trei magazine online ce vand in Romania, catre clienti romani, cu angajati romani, cu legile romanesti, beneficiind de servicii romanesti bancare, de curierat, etc nu vor avea niciodata atmosfera de vacanta in 2 camere cu stocuri, calculatoare si telefoane, cu contabil, cu oamenii care raspund la telefoane, ambaleaza comenziile, printeaza awb uri, suna ptr confirmare, etc.

    Expeditiile a trei magazine online, pregatite de cativa angajati, vor fi livrate de cuieri indolenti, care uita sau nu mai are timp sa treaca sa ia coletele, catre clienti indolenti. Care comanda in seara asta si a doua zi dimineata cand ii ajunge comanda la usa s-a razgandit.

    Si as putea continua, cu multa experienta in spate si sute de exemple. Citind primul post al tau, m-as repezii sa spun ca nu ai absolut nici un fel de idee despre cum functioneaza magazinele online romanesti. Dar te as jigni. Asa ca ma repet, esti poet
    Kidu, nu vreau sa intri in polemici. Fiecare cu propria viziune. Oricum, lumea din ziua de azi mai curand crede in nihilism decat in poezie.

    Ti-as putea spune doar ca te inseli. Sigur ca e posibil sa fie si asa cum spui, dar nu e musai. Pot si dovedi, te-ar surprinde adevarul, dar nu doresc sa demonstrez nimic.

    O anumita experienta negativa, intr-un context, nu se constituie ca o regula absoluta. Ce spui tu e logic? Sigur ca e, se si intampla. Este o regula? Nu. Dupa cum nici ceea ce spun eu nu este.

    Nu ma crede pe mine. Nu te crede nici macar pe tine. Nu-l crede nici pe celalalt.

  10. #10
    Avatarul lui Serban Cristian
    Serban Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    72
    Data înscrierii
    1st November 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    42
    Posturi
    4.328
    Putere Rep
    72


    Implicit

    Din pacate povestea ta ( in cazul in care exista ) este exceptia care confirma regula. Nu e vorba doar de mine care am experimentat mai multe magazine, dar imagineaza-ti ca am prieteni sau cunoscuti cu alte magazine si alte nise. De la 3 vanzari pe zi pana la 3-400 vanzari pe zi. Cum iti spuneam, peisajul idilic care il descrii tu, nu exista la nici un nivel. Poti sa ai tu managementul de cate stele iti doresti, curierii, clientii, furnizorii tai de marfa, ambalaj, etichete, etc vor fi vesnic o problema.

    Apoi, discutia a plecat de la costuri, ti am subliniat in doua propozitii, esti foarte departe de realitate, ignori din start costurile de stoc, ignori "deranjul" dublu dat de 2 magazine, practic doar costurile abonamentul de net e acelasi, de rest, dublezi tot: telefoane, contabila, livrare, spatiu depozitare, angajati, consumabile,etc. De aici si indoielile mele ca ai fost implicat activ in vreo forma de magazin online ( la nivelul Romaniei, subliniez ). Sigur, observ caracterul motivational al postului, tendinta de minimalizare a unor factori negativi, etc. Dar nu esti ancorat in realitate.

Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Furnizori pentru Magazin online
    De Roland în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 36
    Ultimul Post: 10th November 2016, 17:02
  2. Despre un magazin online de haine pentru afiliate
    De Guess Who în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 11
    Ultimul Post: 4th March 2012, 16:01
  3. Răspunsuri: 17
    Ultimul Post: 3rd April 2011, 14:10
  4. Rugaminte - idei pentru promovarea unui magazin online de cadouri
    De Tsmihai în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 20
    Ultimul Post: 8th November 2010, 17:37
  5. Primii pasi pentru un prim magazin online...
    De Prometeu în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 2nd December 2008, 00:30

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •