Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 16

Subiect: Mai sunt "vaci de muls" in .ro ?

  1. #1
    Avatarul lui kleampa
    kleampa este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    50
    Data înscrierii
    31st May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    35
    Posturi
    1.571
    Putere Rep
    50

    Implicit Mai sunt "vaci de muls" in .ro ?

    Pana acum 2-3 ani puteai sa vii cu un portal,site de stiri, horoscop, jocuri, etc si puteai spera la o felie maricica.
    Acum au intrat trusturile si deja s-au conturat liderii pe marile domenii, domenii in care zic eu nici cu zeci de mii de euro nu mai ai sanse sa faci o treaba.

    De nise in .ro nu cred ca poate fi vorba, fiind si asa o piata destul de mica.
    De "web as service" la fel, e piata prea mica.

    Fugim in .com sa muncim mai mult pentru rezultate mai slabe decat la noi (proportional) dar cu speranta ca acolo avem unde creste?
    Membru fondator al societății secrete Afiliatti.

  2. #2
    Avatarul lui StarNET
    StarNET este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    5th March 2009
    Locaţie
    Brasov
    Posturi
    1.429
    Putere Rep
    33

    Implicit

    Te inseli ... .ro nu e dezvoltat .. e loc de mult mai mult ... intradevar necesita timp mai mult/investii mai mari decat acum x ani dar e loc.

    .com-ul ... ce sa zic ... e bataie mult mai mare decat pe .ro ... sanse mai putine sa reusesti in ceva ...


    Cat despre nise ... atat pe punct com sau pe punct ro sau pe orice alt punct ( ) sunt nise neexploatate ... ideea e sa le descoperi, sa le exploatezi corect si sa ai start-upul ( fie de bani / know-how / etc )
    Vezi cum e vremea inainte sa iti faci planuri !
    Peste 4000 iconite in ORICE culoare, ORICE dimensiune si in 5 formate: iconsDB.com

  3. #3
    Avatarul lui Fium
    Fium este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    29th March 2009
    Locaţie
    TIMISOARA
    Posturi
    556
    Putere Rep
    29

    Implicit

    Sunt o multime de posibilitati care nu au fost exploatate sau au fost exploatate foarte prost. Cel putin 10-15 idei asteapta in agenda mea sa fie aplicate...........toate vazute din prisma domeniului meu de activitate ( publicitate). Inainte de-a te apuca de ceva trebuie sa ii gasesti utilitatea iar aceasta trebuie sa aibe cel putin trei variante de rasplata. In concluzie ,, vinzi inainte de-a produce "..........la final totul se reduce la marketing.
    Am un Blog

  4. #4
    Avatarul lui Adrian Poputoaia
    Adrian Poputoaia este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    2nd October 2007
    Locaţie
    Iasi
    Vârstă
    39
    Posturi
    1.068
    Putere Rep
    33

    Implicit

    Care trusturi? Care site-uri? Care domenii s-au conturat asa bine? Anumite tipuri de proiecte au sanse reale. Cand aud trusturi mi se face parul maciuca, trusturile romanesti? , hai ma kleampa....

    Si da fugim in .com, care stie unde sa fuga, care nu, munceste mai mult pe rezultate mai slabe. Munca prestata pe .ro e total diferita de cea prestata pe .com si niciodata in urmatorii 5-10 ani nu va fi vreo egalitate.
    Deci cine are ceva intre ochi si ceafa de pe .com mulge foarte bine. In .ro se mulg junicile si cateva vaci aproape sterpe.

  5. #5
    Avatarul lui mamulea
    mamulea este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    19th December 2007
    Locaţie
    Pitesti, Romania
    Vârstă
    44
    Posturi
    235
    Putere Rep
    30

    Implicit

    Din punctul meu de vedere, pe .ro suntem abia la inceputul drumului si va mai trece ceva timp pana sa putem spune ca avem un online matur. Dupa cum vad eu lucrurile, din partea web developerilor exista multa disponibilitate pentru proiecte ambitioase, dar problema vine din sectorul de publicitate, monopolizat de "trusturile" de care se aminteste in primul post. Am vazut cum oameni cu experienta in online au incercat sa creeze o "clasa de mijloc" in advertising si au esuat lamentabil, ceea ce ar trebui sa ne puna pe ganduri.

    Personal am abordat mai multe nise in ultimii ani, unele cu succes, altele fara, dar de fiecare data m-am confruntat cu aceleasi probleme:

    1. lipsa de profesionalism a content writer-ilor: am incercat sa lucrez cu zeci de oameni si nu exagerez cand spun ca 80% dintre ei aveau mari probleme cu limba romana. Cratima pare a fi principalul dusman al tinerilor din ziua de azi!

    2. Preturile exorbitante cerute de copywriteri. Am mai discutat despre acest lucru intr-un alt thread si au fost destui care mi-au dat dreptate: daca eu am nevoie de 10 articole pentru un singur site pe zi (si ma refer la articole care nu necesita ore intregi de documentare, nici de talent a la Eminescu sau Caragiale), nu-mi cere 2 euro pe articol, pentru ca la un calcul sumar ar trebui sa-ti platesc lunar 2x10x30=600 euro. Niciodata nu-ti voi putea da acesti bani.

    3. Lipsa de intelegere si cooperare intre cei care abordeaza aceeasi nisa. Aici ma refer in primul rand la micii investitori, nu la marile companii care investesc sume masive pentru a se desprinde de concurenta. In loc sa considere posibilitatea ca 2 sau mai multe proiecte sa se sprijine reciproc si sa creasca impreuna, micii investitori sunt mai degraba obsedati de a pune bete in roate "vecinului". De altfel, proverbial, romanii au mari probeme cu "vecinii": li se pare ca gaina lor este intotdeauna mai grasa, iar capra le este de la bun inceput sortita unei morti violente.

    4. Lipsa unor instrumente gratuite. Stiu, veti spune ca tot ce este de calitate trebuie platit, dar eu zic ca problema poate fi pusa si altfel: daca X a reusit intr-un mic business online, isi poate aduce si un aport pro bono acestui domeniu si ar putea de exemplu crea un blog in care sa promoveze alte site-uri, aflate la inceput de drum, fara sa ceara bani in schimb. Daca eu nu imi pot promova proiectele intr-un mod decent, de ce va mirati asa tare ca e spamul in floare?

    5. Probleme la monetizare. La un moment dat cineva mi-a zis: "daca nu garantezi ca intr-un timp scurt ajungi la 5000 de unici pe zi, mai bine nu te apuci de treaba ca n-ai cum sa-ti scoti investitia". Eu am fost fidel principiului ca daca muncesti serios si ai rabdare, poti reusi pana la urma. Dureaza insa prea mult si consumi foarte multa energie pe parcurs. In afara de marile agentii de publicitate (prin care sunt monetizate doar cateva sute de site-uri) este foarte greu sa gasesti resurse financiare pentru un site. Daca astepti sa te caute cineva ca sa ii pui un banner pe site, e moarte sigura. Daca te duci tu la el si ii faci o oferta (chiar si mult sub pretul pietei), zice ca nu cumpara decat prin agentii de publicitate. Daca te duci la agentia de publicitate, ti se spune ca deja sunt acoperite cam toate nisele. Iar daca apelezi la un broker care traieste pentru a vinde si ii oferi un 20% din incasari, nu doar ca iti rade in fata, dar te mai si injura ca ii dai prea putin.

    6. Prea multe resurse irosite. Pe .ro ne confruntam deja cu o criza a domeniilor, dar in acelasi timp multi proprietari de domenii prefera sa le tina nefolosite sau sa puna niste site-uri mizerabile.

    Lista este, desigur, mult mai lunga. Cu rabdare, bunavointa si ceva noroc, toate aceste probleme pot fi insa depasite. Este insa nevoie ca cei pe care aceste probleme ii leaga, sa fie solidari in gasirea de solutii. Doar astfel avem si noi o sansa in fata trusturilor.

  6. #6
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    34
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    42
    Posturi
    490
    Putere Rep
    34

    Implicit

    Consider ca intr-un online sanatos ecommerce-ul are un cuvant greu de spus. La noi motorul publicitatii online a fost dat de bugetele marilor brand-uri care nu cautau neaparat eficienta in acest domeniu.

    Eu zic ca nivelul unui "online" e dat de nivelul magazinelor online. Cel putin astfel mi se pare o crestere mai solida. Unul vrea sa vanda si altul are cumparatorii.

    Suntem vreo 6 milioane pe net? Dar unde mai exact?

  7. #7
    Avatarul lui Prometeu
    Prometeu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    27th October 2007
    Posturi
    1.434
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Citat Postat în original de attempt Vezi Post
    Consider ca intr-un online sanatos ecommerce-ul are un cuvant greu de spus[...]

    Suntem vreo 6 milioane pe net? Dar unde mai exact?
    Exact! Asta e si ideea, ecommerce-ul are un cuvant greu de spus iar in Romania e la pamant comparativ cu .com-ul. Unde sunt cele 6 milioane? Oriunde numai pe magazinele online nu,de asta si lipsa campaniilor publicitare, de ce sa fac reclama la ceva daca lumea oricum nu cumpara online.
    Si sincer nu inteleg, de ce ar cumpar cineva de la Media Galaxy sau eu stiu ce alt magazin cu preturi piperate cand ar putea sa cumpere de pe emag la un pret mult mai mic, cu transport gratuit. Noroc ca mai ajuta putin plata ramburs ca daca era numai cu cardul.
    Oricum in mare nu se castiga online la noi pentru ca nu se cumpara online, si asta nu doar la magazine ci informatii, conturi and so on...

  8. #8
    Avatarul lui Cristi U
    Cristi U este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    49
    Data înscrierii
    26th January 2008
    Locaţie
    Oradea
    Vârstă
    35
    Posturi
    3.172
    Putere Rep
    49

    Implicit

    Citat Postat în original de attempt Vezi Post
    Consider ca intr-un online sanatos ecommerce-ul are un cuvant greu de spus. La noi motorul publicitatii online a fost dat de bugetele marilor brand-uri care nu cautau neaparat eficienta in acest domeniu.

    Eu zic ca nivelul unui "online" e dat de nivelul magazinelor online. Cel putin astfel mi se pare o crestere mai solida. Unul vrea sa vanda si altul are cumparatorii.

    Suntem vreo 6 milioane pe net? Dar unde mai exact?
    nivelul magazinelor online tine si de puterea de cumparare, care la noi e mica in general.

    Cati din cei 6 milioane au card? Dintre cei care au card, cati il si folosesc la altceva inafara de a-si scoate salariile o data pe luna? In plus, zicea cineva de mai sus: noroc ca e plata ramburs, pt ca altfel ar fi si mai slab ecommerce-ul.

    Mai tine si de mentalitate aici. lumea care nu e familiarizata cu online-ul nu intelege de unde diferenta de preturi dintre un magazin offline si un magazin online si se teme de tepe pe net (pretul mai mic e un indice pt multi ca ar putea fi teapa).

    Revenind la ce zice kleampa, cu cat sunt investitiile unora mai mari, cu atat creste mai tare piata. Amintesti de trusturi. ei bine, ei sunt capabili sa aduca oameni din offline in online (prin reclama la tv si in ziare sau mai stiu eu pe unde). O data adusi, sunt sanse ca oamenii aia sa caute si in alte locuri. Apoi, banii investiti pana la urma sunt investiti in... online, deci e din nou o paine de mancat in functie de ce poti tu oferi (servicii sau reclama).
    Daca prin paine de mancat intelegi ca nu mai sunt nise mari total neacoperite unde cu un site de tot rahatul puteai acapara mii de unici... atunci intradevar, nu prea mai sunt "vaci de mult". Nu mai tine sa faci ca acum 2 ani cand puneai pe un blogspot ultimele manele si aveai sute de unici. Acum trebuie investita mai multa munca in oricare nisa.
    Mai dau cate-un sfat juridic aici, uneori chiar despre online. Nu-l rata! :) Vezi și sfaturi de nutritie.

  9. #9
    Avatarul lui Alex Dumitru
    Alex Dumitru este deconectat Administrator
    Reputatie:
    60
    Data înscrierii
    20th April 2006
    Locaţie
    Pitesti / Bucuresti
    Vârstă
    34
    Posturi
    3.339
    Putere Rep
    60

    Implicit

    Eu am tot incercat .ro-ul si se vede ca e slab dezvoltat, bugetele sunt mici, incompetenta mare, asa ca tot in .com am ramas si acolo imi e destul de bine. Concurenta e mare, dar e loc destul pentru toata lumea.

  10. #10
    Avatarul lui Nic
    Nic
    Nic este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    49
    Data înscrierii
    14th May 2007
    Posturi
    987
    Putere Rep
    49

    Implicit

    Daca ai in spate un trust sau macar cativa investitori care sa iti ofere un buget de zeci de mii de euro , si macar 1-2 ani sa lucrezi in liniste, sunt sigur ca poti infiltra la modul serios aproape orice nisa din ro si sa ajungi in top- cu exceptia siteurilor de stiri sportive - gsp , prosport, etc..- si a unor cazuri izolate - autovit, softpedia,okazii, emag - nu cred ca alte siteuri au ajuns la stadiul de brand puternic in online.

    Daca esti antreprenor tanar, sau o firma mica, nu iti bate capul sa construiesti ceva in mocirla din romania, vei face niste siteuri care in cel mai bun caz iti vor aduce xxx$-low xxxx$ fara potential de dezvoltare in viitor.

    Cate siteuri din ro castiga peste 3000$ lunar profit din publicitate online? Le numeri pe degete, si majoritatea sunt detinute de companii puternice. (Poate porn, spam si warez sa ajunga la cifrele astea)

    As vrea sa vad si eu un site cu venituri medii - gen 3000$ din publicitate online- care sa fie detinut de un antreprenor tanar/ o singura persoana. Nu zic ca nu exista, insa nu am intalnit eu nici unul.

    Pe com sunt nenumarate persoane si siteuri de care nu a auzit nimeni castigand lejer peste 3000$.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. "how-to" Pentru Raportarea Site-urilor Romanesti Care Fac Spam
    De Cristian Mezei în forumul SPAM made in .RO
    Răspunsuri: 15
    Ultimul Post: 28th September 2011, 22:57
  2. Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 29th January 2010, 21:33
  3. model: "termeni si conditii" si "confidentialitate"
    De No_name în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 8th July 2009, 16:28
  4. Se folosesc parametrii "site:" sau "inurl:" in cautari ?
    De Cristian Mezei în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 26th September 2007, 10:01
  5. "suge" Sau "fura" Trafic ?
    De Sorin Frumuseanu în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 28th December 2005, 14:58

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •