Corect, mersi Avram, ptr ca voucherele includeau si tva, practic la o valoare de 100 lei voucher, daca ar fi scos cash, afiliatul primea cam 61 de lei ( pers fizica neangajata ). De aici si preferinta de a vinde voucherele cu 15% mai ieftin, adica cu 85 lei sa zicem.
Varianta cu impozit 16% pe profit parca nu mai este in vigoare pentru firme, ele urmand sa plateasca 3% pe venit (asa cum plateau microfirmele pana acum, insa fara obligativitatea de a avea minim 1 angajat asa cum era la microfirme).
Iar daca puneti formulele din tabelul ala intr-un spreadsheet si variati venitul brut, veti vedea ca procentele finale variaza, astfel ca pe anumite intervale de venituri brute se poate schimba modalitatea cea mai avantajoasa de incasare.
Orice veste buna trebuie sa aibe si o parte mai putin buna. Nu e nimic special din ceea ce va face eMAG, numai ca majoritatea afiliatilor erau obisnuiti sa ceara vouchere in loc de bani + ca era un mare avantaj comisionarea la suma intreaga (cu tot cu tva a produsului), dar si procentul de 5% oferit cadou. Singurul lucru de care va trebui sa tinem cont sunt banii pe care ii vom investi de acum incolo. A fost frumos, multi au facut extrem de multi bani prin profitshare, tinand cont de ce vaurma putem spune ca au primit cu 21,5 si 46,5% mai mult decat in mod normal.
O sa vina o perioada de acomodare si apoi lucrurile vor intra pe un fagas normal. Sa speram ca lucrurile vor evolua in bine si la final cand vom trage linie sa iesim pe profit.
"Blog de afiliat si calatorii: Dragos Bunea Blog"
Parcă.
În realitate există 2 variante:
1. 16% impozit in sistem real, adică 16% din venituri - cheltuieli.
2. 3% din normă de venit, dar nu poți să ai angajați (nici măcar unul) și nu poți să emiți facturi. Această normă de venit e pentru meseriași (tâmplari, instalatori etc).
În opinia mea cea mai bună variantă e 1, deoarece 2 chiar dacă teoretic e foarte bună, în realitate te complici foarte mult.
PS: Ce zic eu e valabil pentru PFA, II si alte firme de genul. La SRL și similare e altă mâncare de pește.
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
Eu cred că e o greșeală să nu mai fie disponibile cardurile cadou pentru afiliați deoarece mulți își cumpărau ceva util prin casă. Așa, dacă e să-ți scoți banii prin transfer bancar pierzi jumătate de comision datorită fiscalității mari.
In cazul PFA cu norma de venit se plateste impozit o suma fixa pe an. Activitatea de promovare pe net a produselor si serviciilor in baza de comision (afilierea) insa nu apare in lista activitatilor PFA cu norma de venit, deci pentru asta e necesara suplimentarea obiectelor de activitate, iar pentru obiectele de activitate suplimentare impozitul se calculeaza in sistem real (deci se plateste impozit separat in plus fata de impozitul fix corespunzator normei de venit a obiectului principal).
Eu asa stiu, dar daca este vreun contabil sau vreun expert in firme printre noi care stie altfel, sa ne explice mai bine.
In ce priveste plata sub forma de vouchere, era o varianta foarte avantajoasa (comisionul era calculat la valoarea cu TVA, se aplica si bonus, si nu se platea niciun impozit), dar din pacate nu va mai fi valabila. Motivele logice pentru renuntarea la vouchere ar putea fi acelea ca noul profitshare va ingloba mai multe firme ca si advertiseri, iar platforma va fi rulata de o entitate (firma) care va fi alta decat cea care ruleaza eMAG. Prin analogie, cum ar fi ca 2P sa plateasca afiliatii cu vouchere emise doar de firma X dintre firmele inscrise ca advertiseri, iar pentru celelalte firme sa plateasca cu bani? Nu se poate asa ceva.
Teoretic putea sa pastreze in continuare vouchere, sa nu mai acorde acel bonus de 5%
Si ar avea de castigat si emag, deoarece cei ce au vouchere vor cumpara doar de la emag, ar creste si emag vanzarile, asa daca primesc bani, pot cheltui banii pe cu totul alt ceva.
Nu ma pricep la SEO dar ma bag in seama
Norma de venit depinde de județ și dacă obiectul de activitate e în acest tabel static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsitentaContribuabili_r/Normevenit2013/Norme_venit2013.htm
Să nu vă stresați prea mult, deoarece orice ai alege (firmă pe nume aka PFA, SRL sau persoană fizică) tot atâta plătești. Statul nu pierde niciodată.
Cel mai bine e să fi persoană fizică și să lași rețeaua de afiliere să-ți plătească taxele, dar să-ți dea și adeveriță cu ce ți-a plătit ca peste ani să nu ai surprize de la Fisc. Cel puțin așa zic eu. Nu merită să te stresezi cu contabili habarniști, cu drumuri și declarații pe la Finanțe și cu funcționari plictisiți.
Voucherele erau avantajoase pentru cei care căștigau puțin. Cei 3-5 cu 20k-50k pe lună nu cred că se stresau cu așa ceva, eventual de sărbători pentru un gadget.
Dacă te gândești bine, pentru magazin nu e deloc rentabil să emită vouchere deoarece la câteva mii de comenzi (cât estimez că are pe zi) chiar nu contează câteva zeci de vouchere pe săptămanâ. Chiar nu justifică "logistica" și timpul pierdut.
Nu este chiar asa depinde foarte mult de natura veniturilor si de marimea lor
Ca persoana fizica nu poti deduce cheltuielile, gandestete ca o persoana fizica va plati impozit si pe cheltuielile pe care le are pentru a genera veniturile, va plati impozit si pentru hosting, internet, laptop, telefon, pc. Este rentabil pentru cei cu venituri mici, sau pentru cei ce au si o forma de persoana juridica si unele venituri le baga pe persoana juridica unde baga si cheltuielile si restul veniturilor le incaseaza ca persoana fizica
Scopul unui magazin online este sa vanda, si orice vanzare in plus are venituri mai mari decat costurile, si o vanzare nu este un timp pierdut, orice vanzare de orice tip are un cost.
Nu ma pricep la SEO dar ma bag in seama
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)